ממשיכים לדאוג לביטחונכם (אפילו פעמיים בתוך שעה אחת)

18:46 16.07.2021

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

אולי לא שמתם לב אבל השבוע (שלישי, 13.7.2021) פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ בתוך פחות משעה (או ליתר דיוק – בתוך 49 דקות) שני אייטמים שונים, נפרדים בנושאי אבטחת מידע.

חדי העין, ומי שמורגלים לקרוא את האתר של מומחה הטלקום ואבט”מ (ועוד כמה דברים), לא היו יכולים שלא לראות את מה שמופיע בתחתית אותם שני אייטמים.

פעמיים בתוך פחות משעה אבי וייס – המתריע הלאומי לנושאי אבטחת מידע –  מפרסם באתר שלו ידיעת אבטחת מידע כדי לדחוף בפעם המיליון (או השד יודע כמה) את מודעות הפרסומת של חברת NordVPN בתחתיתה מבלי לציין באופן ברור (או באופן כלשהו) שמדובר במודעת פרסומת שהוא כעורך מצמידה למידע אינפורמטיבי למרות שאין כלל קשר ישיר למידע הזה.

ככה זה כשאתה חוזר ואומר שאתה לא עיתונאי “פשוט” אלא עורך ראשי של עיתון [צ’יף], מצד אחד.

ואילו מהצד השני אתה טוען במשדר טלביזיוני שאינך עיתונאי ואין לך משכורת קבועה כעיתונאי מה שמצדיק זאת [מזכיר את שכתבתי כאן באתר ב- 22.2.2020: “משום-מה נעלם מיוטיוב רב-שיח שהיה בערוץ 99 ובו השתתפו אבי וייס ונתי טוקר מהדה מארקר. מספר ימים לאחר ששודר, צפיתי בקטע המדובר.

אבי וייס צייץ לאחר מכן בין היתר: ‘הייתי עם ידידי נתי טוקר בערוץ 99 על תיק 4000. היה משעשע. כי בסוף הדיון חלה אצלו סטייה מצחיקה מהנושא ומה שהעסיק אותו הן הפרסומות ב’טלקום ניוז’. ככה בדיוק בנו את ‘תיק 4000’ – מאוסף שטויות. רק שופט בדיסנילנד יוכל לקבל את התיק הזה’.

“ונתי טוקר השיב בציוץ משלו: ‘אבי היקר והחביב, מתנצל שקצת הובכת בשידור, אבל העבודה שלי היא לא תמיד להיות נחמד. נדייק: שאלתי אותך בסוף, האם זה נכון שאתה מקבל תשלום תמורת כתבות פרסומיות ואתה מעלים מהקוראים גילוי נאות שמשלמים לך. השבת בחיוב. הסברת שאתה לא עיתונאי ומותר לך. אני לא חושב שיש לי מה להוסיף על זה’.”].

בכל המקרים הללו נעשה שימוש באייטם על אבטחת מידע כדי ‘לדחוף’ את מודעות הפרסומת של חברת NordVPN בתחתיתו מבלי לציין באופן ברור (או באופן כלשהו) שמדובר במודעת פרסומת שהוא כעורך מצמידה למידע אינפורמטיבי למרות שאין כלל קשר ישיר למידע הזה.

= = = = = = = = = = = =

ואפרופו טעויות: באחד האייטמים “החדשותיים” האחרונים שפירסם אבי וייס כחלק מהקמפיין למען אותה חברת VPN, הוא כתב על חברת האבטחה Kaspersky Lab והזכיר את אחת מהמנהלות בחברה: “מריה ניימסטינקובה (Maria Namestnikova), ראש חטיבת המחקר והניתוח הגלובלית בקספרסקי רוסיה”.

עפ”י גוגל, אגב, נראה כי האיות הנכון צריך להיות נמסטניקובה [לפי האיות באותיות קריליות – Мария Наместникова]. שמחתי לעזור.

= = = = = = = = = = = =