מבוכה בגרמניה: תקלות ביישום יישומון ניטור קורונה המיושם במערכת ההפעלה אנדרואיד

עפ”י דיווחים בכלי התקשורת הגרמניים ובראשם בעיתון Bild, נתגלו בימים האחרונים תקלות בהפעלת יישומון ניטור קורונה [corona warning app] הרשמי, מבוסס טכנולוגיית Bluetooth, המיושם במכשירים בעלי מערכת ההפעלה Android. לדברי העיתון בילד, מיליוני משתמשי סמרטפונים מתוצרת חברת Samsung וחברת Huawei הוזהרו מאוחר מידי או שלא הוטזהרו כלל לגבי מגע אפשרי עם אנשים שאותרו כחולים/נשאים של הוירוס.

הדבר נבע מכך שמערכת ההפעלה אנדרואיד בסמרטפון שלהם עצרה באופן אוטומטי את עדכוני הרקע הקבועים הנחוצים כל עוד המכשיר לא היה פתוח.

דובר של חברת התוכנה הגרמנית SAP שהייתה מאלו שפיתחו את היישומון אמר לעיתון בילד כי אכן הייתה בעייה לגבי הגירסאות הראשוניות של היישומון לגבי העדכונים במערכות אנדרואיד”.

משרד הבריאות הגרמני יצא נגד טענת העיתון בילד כאילו המשרד “הביך עצמו” בשל התקלה הזו. מדוברות המשרד נאמר בתוקף כי היישומון עוד “כל העת” וכי הבעייה הספציפית אינה נוגעת אך ורק ל- Corona Alert app אלא לכל היישומונים באותם סמרטפונים בעלי מערכת ההפעלה אנדרואיד.

עוד מסר המשרד כי הבעייה ידועה זה זמן רב וכי היא מצויינת בתחום השאלות ותשובות של היישומון (FAQ) והיא כבר נפתרה.

כיום נאמר למשתמשים בעת פתיחת היישומון כי עליהם לפנות להגדרות ולהפעיל את אפשרות ה- “prioritised background activity”.

לדברי פרופסור Hannes Federrath נשיא ה- German Informatics Society בשיחה עם העיתון בילד, התקלה עלולה להיות מסוכנת לבריאות המשתמשים וכי האחריות כולה מוטלת לפיתחם של יצרני הסמרטפונים.