לאחר ההודעה שחברת SAP תחזור מהנהגה של שני מנכ”לים משותפים (מאז 2010) למנכ”ל יחיד, האמריקני Bill McDermott מכחיש שמועות כי בכוונתו להגיע לפוליטיקה

האמריקני Bill McDermott המכהן כיום כמנכ”ל משותף ויהיה מנכ”ל יחיד של חברת SAP ממאי 2014, הכחיש ב- 22 ביולי 2013 שמועות עקשניות הקיימות זמן מה כאילו בכוונתו לעבור מכהונתו הנוכחית לפוליטיקה האמריקנית.

“איני בטוח מהיכן נובעות השמועות הללו אבל אני שומע אותן יותר מידי פעמים והגיע הזמן להבהיר זאת. תשוקת חיי היא SAP. אין ולא היו לי כל כוונות פוליטיות.

הוא אמר כי בכוונתו למלא את מלוא תקופת כהונתו (עד יוני 2017) והוסיף כי ימשיך אף מעבר למועד זה במידה ומועצת המנהלים תבקש זאת.

אחד ממייסדי SAP ומי שמכהן כיושב הראש של החברה Hasso Plattner אמר כי החזרה למבנה של מנכ”ל אחד לחברה במקום שני מנכ”לים משותפים היא הצעד הנכון בזמן הנכון. המודל של שני המנכ”לים היה טוב לזמנו אך הוא פועל רק בנסיבות מסויימות ועם האנשים הנכונים, אמר.

Jim Hagemann Snabe המנכ”ל המשותף של חברת התוכנה SAP יפרוש בחודש מאי 2014 מתפקידו ויהפוך לחבר במועצת המנהלים של החברה (בתנאי שיזכה בתמיכה של לפחות 25% מכלל בעלי מניות החברה).

כתוצאה מכך האמריקני Bill McDermott יהיה מנכ”ל יחיד של חברת SAP שתיפקדה מאז 2010 עם שני מנכ”לים משותפים לאחר שהמנכ”ל הקודם Leo Apotheker נאלץ לעזוב את תפקידו.

שינוי נדרש מוקדם יותר השנה כאשר חבר מועצת המנהלים של החברה Vishal Sikka קיבל את האחריות לכל תחום פיתוח התוכנה ב- SAP מה שהותיר את Snabe ללא תפקיד תפעולי ברור בחברה.