לאחר אבי ברגר המנכ”ל לשעבר, ביהמ”ש התיר קיצור תקופת הצינון גם של עו”ד איתן צפריר לשעבר ראש מטה שר התקשורת

ב- 11.1.2016 פירסמתי ידיעה כאן באתר לפיה עו”ד איתן צפריר לשעבר הגיש לבית-המשפט המחוזי בירושלים בקשה מול נציבות שירות המדינה (נש”מ) בנושא תקופת הצינון שלו [ו”ע (ועדת עררים) 67738-12-15].

לדברי הידיעה, עו”ד איתן צפריר, לשעבר ראש מטה שר התקשורת, מבקש מבית-המשפט לקבוע כי סיים את תקופת הצינון לאחר תום כהונתו בתפקיד במשרד הממשלתי. מטרת הבקשה היא שיוכל להעניק שירותים משפטיים לחברת “רשת”.

ב- 4.2.2016 דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה כי בית-המשפט אישר את קיצור תקופת הצינון כדי שיוכל להעניק שירותים משפטיים לחברת “רשת” ובלבד שלא ייצג את החברה מול הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה.

בית-המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כוועדה לפי חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ”ט – 1969 [וועדה למתן היתרים] בראשות כבוד השופט הבכיר אמנון כהן דן בבקשה ופירסם את החלטתו המנומקת.

עו”ד איתן צפריר כיהן כיועץ בכיר לשר התקשורת מיום 22.12.2014 ועד ליום 11.6.2015. ביום 2.12.2014 הוכרזה בשירות המדינה תקופת בחירות שנמשכה עד לכינון הממשלה הנוכחית ביום 14.5.2015. בתקופה זו כיהנה ממשלת מעבר והוא “נעתר לבקשת ראש הממשלה לשמש כיועץ בכיר שלו, לתקופה קצובה בזמן, עד לכינונה של הממשלה החדשה. מצב דברים זה השליך על מהות תפקידו, שכן תקופת המעבר מתאפיינת ‘בצמצום כמעט מוחלט‘ של קבלת החלטות והכרעות, איפיון אשר קיבל משנה תוקף במקרה דנן, בהינתן שראש הממשלה כיהן בתקופה זו כממלא מקום שר במשרדים ממשלתיים רבים מלבד משרד התקשורת (במשרד האוצר, החינוך, החוץ, הרווחה, הבריאות והמשפטים). בהינתן האמור, הופעל מנגנון לפיו משרד ראש הממשלה היה ‘המטה המרכזי‘ ואילו תפקידו של המבקש בפועל, התמצה בתיאום וקישור בין לשכת מנכ”ל משרד התקשורת לבין לשכת ראש הממשלה”.

עו”ד צפריר אמר כי במהלך תקופת כהונתו הוא היה מעורב במספר נושאים הקשורים לחברת “רשת”.

נציבות שירות המדינה (נש”מ) הביעה דעתה בפני בית-המשפט כי אין מניעה להיעתר לבקשה לקיצור תקופת הצינון: “זאת בהתחשב בשים לב לעובדה שמיום פרישתו של המבקש חלפו למעלה מ-7 חודשים, לעובדה שממשקי העבודה של המבקש עם החברה היו עקיפים ויכולתו להשפיע על הענקת זכות לחברה הייתה מוגבלת, לעובדה שהחברה פנתה למשרדו של המבקש בחלוף חמישה חודשים ממועד פרישתו, ולעובדה שהייעוץ המשפטי שהמבקש יעניק לחברה לא יהא בייצוג החברה מול הרשות השנייה“.

ב- 17.1.2016 פירסמתי ידיעה כאן באתר שכותרתה הייתה “אושרה רשמית בקשת אבי ברגר, לשעבר מנכ”ל משרד התקשורת שפוטר ע”י נתניהו, לקצר את תקופת הצינון שלו”.