כמו עוף החול: הפרסום המחודש של VPN

בשנים 2016 ו- 2017 (ואולי גם קודם לכן – לא הצלחתי לאתר), אצל אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ היטשטשו לחלוטין הגבולות בין חומר מערכתי/עיתונאי לבין פרסום: באותן שנים – והדבר גם מופיע עד היום בארכיון גוגל – הוא הירשה לעצמו לפרסם אייטמים חדשותיים כביכול על מבצעים חסרי-תקדים (בסגנון “בעל הבית השתגע“) הנוגעים ל- VPN של חברת NordVPN [שעימה, כך הבנתי, היה לו הסכם אפיליאציה כלשהו].

דבר נוסף שהתלווה לכך הוא שאבי וייס הירבה לפרסם באתר שלו אייטמים בנושאי אבטחת מידע ובצמידות ממש אינטימית אליהם, גם אם אין כל קשר לכך [וברוב המכריע של המקרים אכן לא היה קשר], הופיעו באנרי פרסומת של חברת NordVPN.

כתבתי על התופעה הזאת כמה וכמה וכמה פעמים והנה – הפלא ופלא, אבי וייס הפנים את המסר והדבר נפסק.

ב- 6 בספטמבר 2021, כמעט לפני שנה, פירסמתי אייטם כאן באתר שכותרתו: מגמה חדשה בתחום אבטחת המידע והסייבר; הראשון והיחיד לבשר עליה היה האתר ‘טלקום ניוז’.

באותו האייטם כתבתי בין היתר: ייתכן בהחלט שלא שמתם ליבכם למגמה חדשה בתחום אבטחת המידע והסייבר והראשון והיחיד לבשר עליה היה מיודענו מומחה הטלקום אבי וייס עורך האתר ‘טלקום ניוז’.

במהלך שלושה ימים בשבוע שעבר פורסמו באתר שלו שש ידיעות שונות ונפרדות בנושאי אבטחת מידע וסייבר, שתיים בכל יום.

כל שש הידיעות הללו חושפות את המגמה החדשה הזאת, ואם יורשה לי – בצניעות – להגדירה כתופעה ברוכה.

אף לא אחת מהאייטמים הללו שלו לא כללו בסופם ובצמוד אליהם מודעות פרסומת של חברת האבטחה NordVPN, שהוא, כך אני מבין, משמש כאפיליאטור שלה ומנסה לקדם אותה בארץ.

מסתבר, כך מסתבר, שניתן גם ניתן לפרסם אייטמים שונים על נושאי אבטחת מידע וסייבר מבלי להצמיד אליהם מידע שיווקי סמוי – בצורה גלוייה מאוד. בפרפרזה על מה שמורה אמרה לי ביסודי: כשאתה רוצה ומשתדל – אתה יכול…

לא ברור עדיין האם מדובר בתקלת מחשב זמנית אצל אבי וייס או בהחלטה רגעית שלו או שמא דווקא בהחלטה ‘אסטרטגית’ מודעת. העתיד ידבר”. עד כאן מה שפירסמתי ב- 6.9.2022.

= = = = = = = = = = = = =

בימים האחרונים שמתי לב לתופעה מעניינת. אולי זה חום יולי-אוגוסט שגורם לי להזות ולהמציא דברים ממוחי הקודח. יחד עם זאת עברתי על כמה וכמה אייטמים שלו מאותן שנים ובחלק גדול מהם הדבר אכן קרה.

שורה של ידיעות אבט”מ, שבמקור פורסמו בשנים 2020 ו- 2021, ולא כללו בשעתו את הפרסומות הצמודות [קרי: אותם באנרי פרסומת של חברת NordVPN], מופיעות כיום שוב עם הפרסומות הצמודות. כנראה שלמרות ניסיונות ההפרדה, קשה להן להיפרד מהאכסניה.

קצת מזכיר את הפרסומת ההיא (בענייני ואגינליה): “בוקר טוב, הפטרייה שלך חזרה”.

= = = = = = = = = = = = =