כמה דברים קלילים לעוד יום חם, לח ומהביל של תחילת חודש אוגוסט

06:37 04.08.2021

קטגוריות: כללי

תגים: ,

■ החדשות הטובות: חצי קיץ מאחורינו; החדשות הרעות: המחצית השנייה רק לפנינו. לרגל נקודת הציון הזו פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ביום חמישי, 29.7.2021, בצהריים אייטם חדש שכותרתו: “בעיצומו של החופש הגדול: איך לשמור על הילדים מפני הסכנות והאיומים ברשת?

נכון לעכשיו האייטם הזה צלל במעמקי דף הבית של האתר שלו הוא עתה תחת הסיווג ‘חדשות הפורומים והבלוגוספירה’. נו, טוב.

אבל הארכיון לא שוכח שרק ב- 30.6.2021 פירסם אבי וייס באתר ‘טלקום ניוז’ אייטם דומה שכותרתו: “חופש גדול וריחוק חברתי: כיצד ניתן לשמור על בטיחות הילדים באינטרנט?“.

בשני המקרים מדובר בצרור עצות שניתנו בידי חברת אבטחת המידע ESET [וקשה להשתחרר מהרושם ש’טלקום ניוז’ הפך פלטפורמה לפרסום כל ההודעות לעיתונות של הנציגות הישראלית של החברה, אבל זה עניין שלו].

ובשני המקרים דאג אבי וייס, כהרגלו בקודש, להצמיד בסוף האייטמים הללו את מודעות הפרסומת של חברת NordVPN, שהמוצר שלה כנראה מהווה פיתרון לכל תחלואיי אבטחת הסייבר של עולמנו, לפי אבי וייס.

לתשומת ליבו של אבי וייס: בחודש ספטמבר יש הרבה חגים ואין כמעט ימי לימודים. בהחלט ניתן שוב למחזר את האייטמים הללו עם המלצות לשמירה על בטיחות הילדים  באינטרנט בתקופת החגים. רק אל תשכח להצמיד בסוף האייטם הבא את מודעת הפרסומת של חברת NordVPN.

■ לא אכתוב כאן מה דעתי על שיתוף הפעולה הפורה בין אבי וייס לבין אלי ציפורי, ולהיפך. אולי בעתיד אעשה זאת. גם ראיתי שלאחרונה, בין שלל הבאנרים הפרסומיים באתר ‘טלקום ניוז’, יש גם באנר עם הפנייה לאתר של אלי ציפורי. זה מתפרסם בתשלום או בחינם?

מה שכן אני כותב עליו כעת הוא שב- 20.7.2021 בערב פירסמו שני הג’נטלמנים אייטם משותף באתר ‘טלקום ניוז’. חסר שם לדעתי גילוי נאות לגבי עברו של אלי ציפורי ב’גלובס’ ושנאלץ לעזוב את העיתון [כבר כתבתי בעבר מספר פעמים על כך שנושא של גילוי נאות אינו בדיוק הצד החזק של אבי וייס].

מה שמעניין הוא שלמרות שאלי ציפורי עבד בעבר ב’גלובס’, באותו אייטם מופיע שמה של עורכת ‘גלובס’ דהיום ארבע פעמים כשהוא מאויית נכון [נעמה סיקולר] ופעמיים בצורה משובשת [סיקורל]. מקריות?

כלומר: שני ג’נטלמנים יושבים וכותבים אייטם משותף, מקדישים לו זמן כתיבה רב ואינם טורחים לעשות הגהה בסיסית על השמות באייטם הזה? הרי כתבתי על כך לא אחת שלאבי וייס מסורת ארוכה של פרסום שמות בצורה משובשת.

■ בשבוע שעבר הבנתי לראשונה את משמעות הביטוי חרדת החמצה ( Fear of Missing Out, FOMO): בחמישי, 29.7.2021, קמתי השכם בבוקר ובמסגרת הסריקה היומית שאני עושה ברשת, ראיתי באתר אגרגציית חדשות כי במהלך הלילה, בשעה 23:17:19, פירסם אבי וייס אייטם כלשהו תחת הסיווג ‘שיחת היום’.

הקלקתי על הקישור והגעתי אל … בעצם, אל כלום. הגעתי אל התבנית (טמפלייט) של “דף הבית >>> כתבות ראשיות לדף הבית >>> שיחת היום >>> כתבות ראשיות מעניינות על סדר היום, ללא סיווג ייחודי“.

איני חסיד ואיני חובב של תיאוריות קונספירציה אבל בראש כבר החלו לרוץ כל מיני תסריטים לגבי איזו שיחה בדיוק אבי וייס פירסם אבל השחיר (סליחה, הלבין) את הדברים כך שלא ניתן יהיה לקרוא דבר וחצי דבר.

הסקרנות רק הלכה והתגברה: אם אבי וייס מגדיר אייטם זה כאחת מ”הכתבות הראשיות המעניינות שעל סדר היום”, הרי שזה חייב להיות משהו מדהים, חשיפה בלעדית, הרמת מסך.

בסופו של עניין התברר כי אכן מדובר בטמפלייט בלבד שמאוחר יותר במהלך חמישי התמלא באייטם חדש המדבר על … איך לשמור על ילדים מפני סכנות ואיומים ברשת במהלך הקיץ. חזל”שתי.

■ במידה ואבי וייס לא שם לב לכך, מומלץ לו לקרוא מה שפורסם לגבי תוצאות התביעה של בוגרי קרן וקסנר נגד יאיר נתניהו בנו של ח”כ בנימין נתניהו יו”ר האופוזיציה. וגם ההתנצלות. אולי אבי וייס ישקול אם לפרסם שוב את ההברקות שלו לגבי קרן וקסנר.