כל מה שאתם צריכים לדעת על רכב SUV: נמשכת תופעת הפרסום הסמוי – הגלוי אצל אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’

15:53 29.10.2021

קטגוריות: פרסום/שיווק/מדיה

תגים: ,

ביום רביעי, 27.10.2021, בשעה 06:50 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם חדש שכותרתו: כל מה שאתם צריכים לדעת על רכב SUV [מעניין שאתר אגרגציית חדשות, המתעד על כל הידיעות החדשות של אבי וייס, דווקא ציין את שעת הפירסום כ- 06:47; על נושא הזמנים באתר ‘טלקום ניוז’ כבר כתבתי ואני מקווה לפרסם אייטם בנפרד שוב בקרוב].

כאשר האייטם הזה פורסם, הוא סווג כ’נושא חם’. אלא שהחום פג במהירות עם תחילת צינת הסתיו ולמחרת, יום חמישי, 28.10.201, בשעה 21:41, חש כנראה העורך הראשי צורך בלתי נשלט לשנמך את הסיווג ל’שיחת היום’. מעניין איפה בדיוק שוחחו על כך.

האייטם הזה של אבי וייס מחייב, לדעתי, מספר הערות:

ראשית, אבי וייס מצהיר על עצמו כי הוא לא עיתונאי פשוט, כדבריו אלא עורך ראשי של אתר (חדשות). מצופה היה, לדעתי, מעורך ראשי של אתר במקרה כזה לטרוח מספר שניות ולכתוב מה בדיוק מסמנות האותיות SUV. לפיכך, באדיבות וויקיפדיה, אוסיף את מה שהיה חסר באייטם של אבי וייס: SUV הוא ראשי תיבות של Sport utility vehicle, או כדברי וויקיפדיה: ” סוג של כלי רכב הנראה מבחוץ כמו רכב שטח אף חולק איתו יכולות ומאפיינים מסוימים, אך הוא למעשה מותאם יותר לנסיעה בכביש סלול מאשר בשטח”.

שנית, בפיסקה הרביעית של אותו האייטם מגיעים למלים “רכב SUV” וכשמקליקים עליהן מגיעים אל האתר של חברת GM-Isarel.

כבר כתבתי על כך מספר פעמים באתר שלי: פרסום סמוי לכאורה אשר למעשה הוא פרסום גלוי מאוד: למשל כאן, ו- כאן [לתשומת-לב: בשני האייטמים הללו שלי מוזכרים לפחות חמישה מקרים שונים של פרסום גופים שונים בידי אבי וייס באותה השיטה בדיוק].

שלישית, ובהמשך ישיר לכך, מתברר כי אותה חברה ממוקמת בראשון לציון, העיר בה מתגורר כיום אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’. האם אבי וייס – כמי שאינו עיתונאי פשוט אלא עורך ראשי של אתר (כלשונו וכטענתו) – לא  חייב בגילוי נאות/גילוי מלא מדוע העדיף לבחור בקישור דווקא לחברה זו ולא נניח לחברת דוד לובינסקי שמפרסמת באמצעות דמויות שונות של אלי יצפאן גם כן את נושא רכב SUV? האם האייטם התמים הזה לא נושא בחובו איזושהי עיסקה בין המפרסם למושא הפירסום?