ייצוגית שלישית בפרשת ההפרייה באסותא ראשון לציון

12:39 02.11.2022

קטגוריות: בריאות/רפואה משפט

הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) שלישית במספר בפרשת ההפרייה IVF באסותא ראשון לציון.

בימים חמישי ושישי, 27-28 באוקטובר 2022 היה זה Read IT Now הראשון שדיווח על הגשת התביעה הייצוגית הראשונה בנושא זה [כאן ו- כאן].

לבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה ביום ראשון, 30.10.2022, תביעה נוספת, שנייה במספר (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד אסותא בפרשת ההפריות IVF. דיווחתי עליה כאן.

התביעה החדשה, שהוגשה ב- 1 בנובמבר 2022, היא נגד אסותא ראשון לציון, נגד יהושע שמר יו”ר מעצת המנהלים של חברת אסותא מרכזים רפואיים בע”מ ונגד ד”ר פבל איציקסון מנהל המעבדה יחידת IVF באסותא ראשל”צ.

התובעת בתיק זה היא ‘פלונית’, “חברת קופת חולים מכבי שערבה בין השנים 2020-2022 מספר קורסים של טיפולי הפרייה חוץ גופית IVF במסגרת היחידה בבית-החולים אסותא בראשון לציון וזאת במטרה להרות מזרע של תורם. ביום 21.9.2022 המבקשת עברה שאיבת ביציות (אחרונה בסידרת הטיפולים) ובה נשאבו 2 ביציות שהוזרקו בזירעוני התורם אך אלה לא התפתחו לעוברים. הרופא המטפל מסר לה שלא היו הפריות ועל כן אין לה עוברים להחזרה”.

כתב הטענות סוקר בהרחבה את הפרשה, כפי שגם פורסמה בכלי התקשורת השונים.

התובעת אומרת כי “[…] לפרשה זו נכונו עוד עלילות רבות וכי היקף מחדלי המשיבים יוסיף ויתגלה, ככל שיעמיקו החוקרים בפרשה, ובראשם משרד הבריאות, ללמוד את פרטיה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד ליאור להב.