ייצוגית נגד Meta/Facebook [היקף התביעה הקבוצתי: 150 מיליון ₪] בשם “כל מי שרכש פרסומות בכלל מימשקי המשיבות, לרבות יחיד או חברה או עוסק מורה או עוסק פטור, בתקופה בה הוצגו מי מנתוני התפוצה הפוטנציאלית הכולל או היומית במשמעותן בבקשת האישור במימשקי הפרסום של המשיבות”

08:53 15.04.2022

קטגוריות: משפט פרסום/שיווק/מדיה

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה ב- 13.4.2022 תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד Meta Inc ונגד Meta Ireland Limited. הדברים בתביעה זו דומים לתביעה אחרת אותה אני מפרסם היום – כאן.

זאת בטענה כי “המשיבה ניפחה שלא כדין, במכוון, ובאופן שיטתי, את נתוני התפוצה הפוטנציאלית שהוצגו למפרסמים וכן הסתירה מידע על שגיאות באיפיון המשתמשים (בהיבטים של גיל, מיקום וכד’). פייסבוק היתה מודעת לטעויות היסוד בנוסחת החישוב ובמדידת הקהל הפוטנציאלי למפרסם, ועל אף זאת סירבה להצעת בכיריה לתקן את הנוסחה ו/או לעדכן את הגילוי”.

התובעים בתיק זה הם באטרה ריהוט ביתי בע”מ מסחנין [“חברה בע”מ בתחום שיווק ומכירת רהיטים, שרכשה מספר רב של קמפיינים פרסומיים במימשק הפרסום של מטא החל משנת 2015”] ו- שירי שרה אפשטיין גואלמן מראש העין [“יחידה ומי שרכשה מספר

קמפיינים פרסומיים בפייסבוק החל מחודש דצמבר 2021, בין היתר, עבור חנות אינטרנטית למוצרי תינוקות שהקימה, והסתמכה ונחשפה לנתון התפוצה הפוטנציאלית היומי שהוצג מטעם המשיבה”].

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של בקשת אישור זו הינו בניפוח מודע ומכוון של נתונים הקשורים לתפוצה הפוטנציאלית של קמפיינים פרסומיים אותם משווקת המשיבה ליחידים ולעסקים – וכן הטעייה ביחס לפילוח ומאפייני החשבונות שנחשפו לפרסומים.

למרות החשיבות האדירה של הנתון – או נכון יותר, בגלל חשיבות זו – המשיבה היטעתה במכוון את המפרסמים ע”י ניפוח מלאכותי ש המספר והסתרת נתוני התפוצה הפוטנציאלית האותנטיים מן המפרסמים ובהם המבקשות.

“התנהלות המשיבה – במעשה ובמחדל – מהווה פגיעה אקוטית ומכוונת – באלפים רבים של מפרסמים המשלמים עבור שירותי המשיבה בניגוד לדין. המשיבה ניצלה את מעמדה, השתמשה בפערי כוחות המידע האדירים לטובתה – והפרה את חובותיה על-מנת להתעשר שלא כדין על חשבון חברי הקבוצה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אלחנן מירון וד”ר איתמר מירון [משרד עוה”ד מירון, בן ציון ופריבס ושות’] בשיתוף עם עו”ד אהד תלרז.

[הערה: כל ההדגשות בידיעה זו מופיעות כך במסמך המקורי].