ייצוגית נגד הוט מובייל בטענה כי היא גובה מלקוחותיה תשלום בגין חבילת שיחות לחו”ל מבלי שהלקוחות ביקשו לרכוש חבילה ומבלי שההסכם של החברה מתיר לה לחייב לקוחותיה בגין חבילה זו

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק להגנת הצרכן) נגד הוט מובייל בטענה כי היא גובה מלקוחותיה תשלום בגין חבילת שיחות לחו”ל מבלי שהלקוחות ביקשו לרכוש חבילה זו, מבלי שהוסבר בשיחות המכירה כי ייתכן והם יחוייבו בגין חבילה זו ומבלי שההסכם של החברה מתיר לה לחייב לקוחותיה בגין חבילה זו.

התובעים בתיק זה הם בני הזוג נטע ועו”ד אלעד שאול מירושלים.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של בקשת אישור זו באופן הפסול, המקומם והמנוגד לדין, שבו המשיבה גבתה (ועודנה גובה) מלקוחותיה תשלומים בגין שירות שכביכול מסופק להם – חבילת ‘שיחות לחו”ל’ – וזאת מבלי שלקוחותיה ביקשו לרכוש את השירות, מבלי שיש תיעוד כלשהו לבקשתם, בניגוד להוראות ההסכם ותוך הפרה בוטה של הוראות הרישיון” שניתן ע”י משרד התקשורת.

“[…] בחלוף זמן, המשיבה מחליטה, על דעת עצמה, להתחיל לחייב את לקוחותיה בגין השירות מבלי שלקוחות אלו ביצעו פעולה כלשהי להפעלת השירות ומבלי שאלו השתמשו בו. בכך, המשיבה הפרה את ההסכם מול לקוחותיה וכן הפרה את הוראות רישיונה האוסרות על גבייה בגין שירות אותו הלקוח לא ביקש”.

בכתב התביעה מצויין כי הוגשה בשעתו תביעה נגד הנתבעת [ת”צ 27592-09-18] העוסקת בסוגיות עובדתיות ומשפטיות דומות והיא מתברר בפני כבוד השופטת מיכל אגמון גונן.

התביעה הוגשה באמצעות עוה”ד יונתן רפפורט ואדם לוין [ממשרד רפפורט לוין ביטון משרד עורכי דין].