משרד התקשורת: הרפורמה נכנסה לתוקף כבר כעת; אנו מצפים ששירותים המבוססים על שירותים סיטונאיים יינתנו בעוד כשלושה חודשים; בזק והוט מחוייבות לפעול באופן מיידי עפ”י המתווה שנקבע

כפי שפירסמתי מוקדם יותר, וועדת מכרזים מרכזיים למחשוב וטכנולוגיה  במשרד האוצר/החשכ”ל סבורה כי יש לצאת למכרז מרכזי לרכישת שירותי רשת תקשורת ממשלתית אולם לאור העובדה כי טרם הסתיימו המהלכים הרגולטוריים הצפויים להביא לשינוי משמעותי בשוק יש להמתין עד לסיום גיבוש הרגולציה בתחום ורק אז לפרסמו.

ב- 1 בדצמבר 2014 התקיימה ישיבה של וועדת מכרזים מרכזיים למחשוב וטכנולוגיה במשרד האוצר/החשכ”ל ודנה בבקשה להתקשרות המשך בפטור ממכרז למינהל הרכש הממשלתי עם בזק מכוח מכרז מרכזי להקמת רשת תקשורת ממשלתית [מכרז מממ 18-2005 – אספקת שירותי תקשורת נתונים עבור משרדי הממשלה]. הבקשה אושרה ע”י החשכ”ל בהמלצת וועדת הפטור המרכזית בהיקף כספי של 53 מיליון ₪ לעומת הערכה של וועדת מכרזים מרכזיים למחשוב וטכנולוגיה במשרד האוצר/החשכ”ל ל- 114 מיליון ₪.

[הערה: נכון למועד פרסום הידיעה כאן נוסח הפטור של וועדת הפטור המרכזית טרם פורסם באתר מינהל הרכש הממשלתי].

בני (בנימין) בקשי מנהל הרשת הממשלתית במשרד האוצר/מינהל הרכש הממשלתי הסביר באריכות במהלך הדיון את בקשת הפטור כפי שהבאתי בפירוט בידיעה הקודמת בנושא.

בין היתר הוא הציג לוח זמנים שהכינו הגורמים המקצועיים של מינהל הרכש הממשלתי. לדבריו, פנינו למשרד התקשורת (…) הם מתארים בקצרה השלבים אולם לא ציינו אומדן מחייב ללו”ז. לפיכך ביצענו הערכת זמנים לסיום שלב שינויי רגולציה ואבני דרך עיקריות להכנת מכרז חדש ולפרסומו.

+ הכרזה הרשמית של משרד התקשורת ומתן תוקף לשינויי רגולציה – 4/2015 [בהנחה שהכנת תיק השירותים החדש תסוכם בהקדם ושלא יהיה עיכוב משפטי/אחר כלשהו מצד בזק או HOT].

+ היערכות הספקים וזמינות התשתיות במתכונת החדשה – 4-7/2015.

+ לימוד השינויים שאושרו, הכנת המכרז וכתיבתו – 4-9/2015.

+ אישור היוהמ”ש לנוסח מכרז חדש המכיל שינויים רגולטוריים – 9-12/2015.

+ פרסום מכרז לאספקת שירותי תקשורת נתונים למשרדי הממשלה – 1/2016.

+ הגשת ההצעות ובדיקתן – 2-4/2016.

+ תיחור למציעים שאושרו והכרזת זוכה/זוכים – 4-5/2016.

+ חוזה עם הזוכה/הזוכים – 5-7/2016.

+ מימוש והגירת קווים – באם הזוכה שונה מהנוכחי – 7-11/2016.

+ היערכות הזוכה וביצוע פיילוט – 7-11/2016.

+ סיום ההתקשרות במתכונתה הנוכחית (המוארכת) עם בזק – 11/2016.

בני בקשי ציין כי בקשת הפטור היא ל- 24 חודשים משום שבזק מעניקה הנחות רק לתקופת מינימום זו. “מהלך זה יבוצע עם מנגנון דיווח סטטוס ההתקדמות בפני וועדת המכרזים אחת לשנה. כמו כן, היה ונסיים הליך המכרז החדש לפני 24 חודש דלעיל, ישנו מנגנון ואשר יפורסם גם בהוראת השעה בדבר הפסקת בשירות והתשלום להשלמת תקופת הפער הנדרש לחברת בזק בגין ההנחות שיינתנו לתקופה של 24 חודש”.

במהלך החודשים ספטמבר – דצמבר 2014 התנהלו שיחות וחילופי מיילים בין מינהל הרכש הממשלתי לבין משרד התקשורת בנושא. בחילופי הדברים הללו הבהיר יאיר חקאק מנהל האגף לתכנון מדיניות במשרד התקשורת כי הרפורמה נכנסה לתוקף כבר כעת (…) התקנות פורסמו ברשומות והן בתוקף (…) אנו מצפים ששירותים המבוססים על שירותים סיטונאיים יינתנו בעוד כשלושה חודשים (…) בזק והוט מחוייבות לפעול באופן מיידי עפ”י המתווה שנקבע.