ועדת הפטור במשטרת ישראל אישרה התקשרות בפטור ממכרז בהיקף 4 מיליון ₪ עבור רכש ערכות מבצעיות למיגון מפני קורונה [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”]

הגוף המפרסם: משטרת ישראל

שם הספק: ספקים שונים

מהות ההתקשרות: רכש ערכות מבצעיות למיגון מפני קורונה [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”]

התחלת ההתקשרות: 11 במארס 2020; סיום ההתקשרות: 1 ביולי 2020

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המשרדית בראשות ניצב יוסף בכר

הערות: וועדת המכרזים המשרדית כותבת בהחלטתה כי “[…] כעולה מן הבקשה ובהתאם לנתונים שנמסרו לוועדה בעל פה גם בויעוד טלפוני שנערך הבוקר [11.3.2020] בראשות ראש אג”מ, בהתאם להנחיות המועצה לביטחון לאומי (מל”ל), המשטרה נדרשת להיערך לתרחיש ייחוס רמה ב’ , נוכח התפשטות נגיף קורונה בימים אלו ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

“עד כה נערכה המשטרה ורכשה 20,000 ערכות אשר יש להפיצן לשוטרי השטח ולפלוגות מג”ב לשם טיוב מהלכי ההיערכות למפגשי כוחות השיטור עם אוכלוסייה הנגועה בנגיף, בשים לב לצורך המבצעי הבסיסי לשמור על בריאות כוחות השיטור, על-מנת לאפשר שמירה על החוק והסקר, על אף ההדרדרות במצב הבריאותי.

“במקביל ובהתאם לנתונים שהוצגו לוועדה בעל פה, קיימים מספר גורמים שעתידים לבצע רכש של ערכות מיגון על-מנת לצייד את הכוחות הפרוסים בשטח ולשמור על בריאותם והיכולת שלהם לבצע את תפקידם.

“במקביל, יצרני המוצרים המרכיבים את הערכות, חלקם מצויים בסין ואינם פעילים כלל או לפחות לא בסדרי הגודל של הייצור הסדרתי בזמני שיגרה, נוכח התפרצות הנגיף בסין.

“בנסיבות אלו הוועדה התבקשה לדון ברכש המוצרים המרכיבים את ערכות המיגון. בכפוף לבירור המלאים שנערך מול הספקים הקיימים בישראל למוצרי הערכה נכון לעת הזו, נכון לעת הזו לא קיים מלאי בארץ המאפשר הצטיידות. חברת מייפרום מסוגלת לבצע רכש בייבוא מייצרן בארה”ב בהיקפים מוגבלים.

“הוצג בפנינו מכתבו של ראש אג”מ ממנו עולה כי היקף הרכש בהתאם להנחיות גופי החירום הוא 90,000 ערכות, בדחיפות מירבית.

“הוועדה השתכנעה כי מתקיימות הנסיבות המיוחדות: ביצוע התקשרות הנדרשת בדחיפות למניעת נזק של ממש אשר יש להחל בביצועה בתוך שני ימי עבודה או פחות. נציין כי הרכש הדחוף נדרש גם לאור התפשטות הנגיף בתחומי מדינת ישראל ואם לאור החוסרים המתקיימים במלאים של המוצרים המרכיבים את הערכה והיקף הרכש הצפוי גם מגופים מקבילים.

“[…] המצב העובדתי שהוצג בפנינו הוא דינמי ומתפתח ומחייב גמישות לאנשי אג”מ בביצוע הרכש של מוצרי היערכות על-מנת להפיצם לכוחות הפרוסים בשטח.

“[…] עקב דחיפות הרכש להצטיידות מפני נגיף הקורונה, יובא הנושא בדחיפות ע”י נציגי חשבות המשטרה לאישור וועדת החריגים במשרד האוצר […] בהיעדר תקציב מדינה לשנת 2020”.

הערת עורך Read IT Now: ב- 25 בפברואר 2020 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: אושרה התקשרות של משטרת ישראל בפטור ממכרז לרכישת מסיכות פנים מספקים שונים בשל התפשטות נגיף קורונה.