אושרה התקשרות של משטרת ישראל בפטור ממכרז לרכישת מסיכות פנים מספקים שונים בשל התפשטות נגיף קורונה

הגוף המפרסם: המשרד לביטחון הפנים: משטרת ישראל

מהות ההתקשרות: התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש

התחלת ההתקשרות: 24 בפברואר 2020; סיום ההתקשרות: 15 במארס 2020

היקף כספי: 350,000 ₪ (משני ספקים שונים)

החלטה: אושר ע”י ועדת הפטור המשרדית בראשות ניצב יוסף בכר ביום 24.2.2020

הערות: בהחלטת וועדת נאמר כי “משטרת ישראל נדרשת לרכוש 20,000 מסיכות פנים חד פעמיות המכילות פחמן פעיל (‘נשמיות’) כחלק מהיערכותה להתמודדות עם נגיף קורונה. הואיל ולספק הזוכה במכרז 26/2017 [רותם בטיחות] אין יכולת לספק כמות זו [לאור הביקוש העולמי למסיכות], הוועדה השתכנעה כי ההתקשרות נדרשת בדחיפות למניעת נזק ממשי. ההתקשרות טעונה אישור וועדת החריגים במשרד האוצר”.

בהחלטת וועדת המכרזים המשרדית בראשות נצ”מ אילן מגר נאמר בין היתר כי “במסגרת היערכות משטרת ישראל להתמודדות עם נגיף הקורונה נדרש לצייד את כוחות הסיור במסיכות בעלות פחמן פעיל, ‘נשמיות’. בידי מ”י קיים מלאי של כ- 22,500 מסיכות אולם בהתאם לעמדת הגורמים המקצועיים יש לבצע רכש של בסך הכל כ- 60,000 נשמיות בשלב זה של היערכות למניעת התפשטות הנגיף בישראל”.

“20,000 נשמיות יירכשו על בסיס העברת תקציב למשרד הבריאות, כחלק מערכת ההתגוננות”.

בבדיקת המשטרה נמצאו שני ספקים המסוגלים לספק את כל הכמות המבוקשת (16,500 נשמיות). לדברי וועדת המכרזים של המשטרה, “[…] השתכנענו כי מדובר בהתקשרות הנדרשת בדחיפות למניעת נזק של ממש אשר יש להחל בביצוע תוך שני ימי עבודה. הוסבר לוועדה כי המלאים אשר אותרו אצל הספקים הינם ‘נזילים’ ועשויים שלא להיות רלבנטיים ככל שיחול עיכוב במימוש ההתקשרות ובהוצאת ההזמנה”.