וועדת השרים לחקיקה תדון (א’, 25.7.2021) בהצע”ח פרטית בנושא הרשתות החברתיות

13:34 23.07.2021

קטגוריות: רשתות חברתיות

תגים: , , ,

וועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון הקרוב (25.7.2021) בהצע”ח פרטית העוסקת בנושא הרשתות החברתיות.

על הצעת החוק דיווחתי כאן באתר בחודש שעבר וכתבתי בין השאר כי  “נשיאות הכנסת אישרה (14.6.2021) הנחה על שולחן הכנסת הצע”ח פרטית של 17 ח”כים מהאופוזיציה החדשה שכותרתה “הצעת חוק הרשתות החברתיות”.

הצעת החוק החדשה [פ/1479/24] היא של חברות וחברי הכנסת גלית דיסטל אטבריאן, שלמה קרעי, עמיחי שיקלי, משה אבוטבול, אופיר כץ, דוד ביטן, קרן ברק, מכלוף מיקי זוהר, מאי גולן, חיים ביטון, מיכאל מלכיאלי, איתמר בן גביר, אבי מעוז, קטי קטרין שטרית, שמחה רוטמן, בצלאל סמוטריץ’, אורית סטרוק.

“מטרת חוק זה היא להסדיר את פעילות הרשתות החברתיות באינטרנט, תוך הגנה על זכויות האזרח ועל עקרונות היסוד של המשפט הפלילי הישראלי מפני פגיעה המתרחשת ברשתות החברתיות.

“[…] “החוק המוצע מחייב רשת חברתית מוגבלת לתת מענה זמין בשפה העברית לבירור תלונות, ולמתן מענה בזמן סביר לתלונות ולבירורים בנוגע להסרת תכנים וחסימת משתמשים. בנוסף, מוצע לקבוע בבירור כי רשת חברתית כמוה ככל שירות ציבורי, ואותם כללים החלים על כל שירות ציבורי במדינת ישראל בנוגע להפליה, יחולו על מדיניות ההסרה של תכנים ועל ביצועה ברשת החברתית.

“בנוסף מוצע גם לאפשר התדיינות משפטית מול הרשתות החברתיות הפועלות בישראל על פי הדין הישראלי, זאת כדי למנוע סיטואציה של חלל משפטי בו נוצרות פגיעות ללא סעד”.