“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”: וועדת הפטור המרכזית אישרה ב- 29.11.2021 פטור ממכרז למשרד הבריאות לטובת “רכש ערכות דטקציה בטכנולוגיית PCR לאבחון נגיף הקורונה” [בהיקף 12 מלש”ח]; הפטור מתפרסם רק ב- 27.7.2022, שמונה חודשים לאחר מכן

ב- 29 בנובמבר 2021 אישרה וועדת הפטור המרכזית (במשרד האוצר) למשרד הבריאות התקשרות בפטור ממכרז עם מעבודת חי בע”מ בהיקף 12 מיליון ₪ לצורך “רכש ערכות איתור (דטקציה) בטכנולוגיית PCR לשם גילוי מוקדם של זן אומיקרון של הקורונה”.

שמונה חודשים לאחר מכן, ב- 27 ביולי 2022, פורסמו פרטי אישור ההתקשרות.

בדיון של וועדת הפטור נאמר בין היתר כי “יש לציין כי מדובר בישיבה שלא מן המניין של ועדת הפטור, ואשר התקיימה טלפונית בעת שלדברי נציגי חשבות משרד הבריאות המטוס ובו הערכות שלגביהן נתבקש הפטור, כבר מונע ועל מסלול ההמראה. […] מהחומר שהוצג עולה כי מתקיימים תנאי תקנה 3(2), מדובר בהתקשרות למניעת נזק של ממש שכן יש צורך בערכות לאתר נשאים של הוריאנט החדש, ויש להתחיל בה תוך שני ימי עבודה (כאמור לבקשת משרד הבריאות התכנסה ועדת פטור טלפונית שלא מן המניין בעת שהערכות כבר במטוס שעל המסלול)”.

* יצויין כי ב- 1.12.2021 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: משרד הבריאות פירסם הודעה על כוונת התקשרות בפטור ממכרז (בהיקף 83 מיליון ש”ח) לרכש בהול של ערכות דיטקציה בטכנולוגיית PCR לאבחון נגיף הקורונה [וריאנט אומיקרון].