התביעה של גימלאי משרד התקשורת נגד מדינת ישראל: בית-הדין לעבודה עשוי בהמשך לשקול החלטה קודמת ובכ”ז לצרף גם את חברת דואר ישראל כנתבעת

הערה: בהתייחס לנושא המתגלגל של תביעת גימלאי משרד התקשורת נגד מדינת ישראל לגבי היחס אל גימלאי משרד התקשורת, הידיעה הנוכחית כוללת עדכון חדש וכן מקצת מהמידע שפורסם במסגרת ידיעה קודמת שפורסמה כאן באתר ב- 3.8.

= = = = = = = = = = = =

■ ביום 2 באוגוסט 2021 ניתנה החלטה חדשה של בית-הדין האיזורי לעבודה בתל אביב [כהבהרה לבקשת התובעים]. בהחלטה, האחרונה עד כה, נאמר: “בשלב זה, לאחר שיוגש כתב הגנה מטעם עמותת גימלאי הדואר, תישקל פעם נוספת צירוף חברת הדואר. מאחר והדיון נקבע ליום 27.12.2021, אין מניעה להמתין לכתב ההגנה מועם העמותה, ובמידת הצורך להוסיף נתבעת נוספת”.

■ ביום 18.7.2021 ניתנה החלטה של בית-הדין האיזורי לעבודה בתל אביב בנושא התביעה של גימלאי משרד התקשורת נגד מדינת ישראל (משרד התקשורת ונציבות שירות המדינה).

בהחלטה נאמר כי “בית-הדין מאשר את האמור בסעיף 6 לבקשה. עמותת הדואר צורפה כנתבעת נוספת להליך וזאת אף אם התובעים סבורים כי בינם לבין העמותה לא קיימת יריבות. בהיותה צד דרוש, זו צורפה בהתאם לסמכות ביה”ד מכוח תקנה 18 לתקנות המאפשר לביה”ד מיוזמתו לצרף צד דרוש.

“התובעים אינם חייבים להגיש כתב הגנה ככל שאינם חפצים בכך, אך על העמותה להגיש כתב הגנה או לכתב התביעה המקורי או לכתב תביעה מתוקן – ככל שיוגש”.

■ המדינה הגישה לבית-הדין בקשת הבהרה וב- 22.7.2021 ניתנה החלטה נוספת בה נאמר: “למען הסר ספק: צורפה עמותת גימלאי הדואר להליך ולא חברת דואר ישראל”.

■ ביום 28 ניתנו שתי החלטות נוספות של בית-הדין. בהחלטה האחת נאמר: “למען הסר ספק, חברת דואר ישראל – בושנה מעמותת גימלאי הדואר – אינה חלק מההליך. הנתבעת היחידה הנוספת שצורפה להליך היא עמותת גימלאי הדואר. בשלב זה אין בית-הדין סבור שיש מקום לסרבל ההליך ולצרף את חברת דואר ישראל שכן ה’שירות הנטען’ במסגרת כתבי הטענות ניתן ע”י עמותת גימלאי הדואר. ככל שבעתיד יהיה מקום לצרף את חברת דואר ישראל, הרי שטענה זו מקומה להישמע מפי עמותת גימלאי הדואר”.

■ ההחלטה השנייה שניתנה אף היא באותו המועד נוגעת לבקשה של התובעים להקדמת מועד הדיון. נאמר בה כי “בשלב זה יומן בית-הדין אינו מאפשר הקדמת הדיון. לצערנו, מחמת העומס הקיים בבית-הדין, לא ניתן להקדים את מועד הדיון שנקבע. רק שמירה על מועד לדיונים לפי סדר הגשת התביעות, שומרת על השיוויון שבין הפונים בשערי בית-הדין”.

= = = = = = = = =

אם איני טועה, באחד הדיווחים שלו כתב אבי וייס כי במסגרת משאל בין גימלאי משרד התקשורת היה עובד אחד (או אולי עובדת, במחילה) שלא רק להיות מטופל ע”י משהת”ק והעדיף להישאר במסגרת עמותת גימלאי הדואר.

לידיעת אותו עובד (או עובדת), חברת דואר ישראל פירסמה במהלך חודש יולי 2021 מספר מכרזים שעשויים לעניין אותה: כרטיסי שי טעונים בכסף – לחגים; נופשוני חורף לגימלאי הדואר נובמבר-דצמבר 2021; אספקת שי לחברי עמותת שירותי הרווחה של עובדי חברת דואר ישראל (סט סירים מחבתות וסט קופסאות).

לכך התווסף ב- 4 באוגוסט 2021 מכרז חדש נוסף של חברת דואר ישראל: מכרז לארגון טיולים חד יומיים לגמלאי הדואר.

= = = = = = = = =

לצערי, עד היום אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ממשיך להתעלם משאלה בסיסית שהצגתי כאן באתר מספר פעמים בהקשר זה: כיצד ייתכן שאבי וייס, עם כל הקשרים הטובים שלו עם סמנכ”לים לשעבר במשרד התקשורת, ששניים מהם אף משמשים כבאי כוח גימלאי משרד התקשורת בתביעה הזו [עו”ד חיים גרון ועו”ד יגאל לוי], לא היה הראשון לכתוב על הגשתה: גד פרץ מ’גלובס’ היה הראשון, אני – בעקבותיו – קיבלתי את כתב התביעה ופירסמתי שני, ורק אז בא מומחה הטלקום והצטרף לחגיגה.

לצערי, עד היום אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ גם ממשיך להתעלם משאלה בסיסית אחרת שהצגתי כאן באתר זה: כיצד – בהתחשב במה שכתב במשך שנים על סמנכ”ל במשרד התקשורת, יגאל לוי – הוא ‘התהפך’ פתאום והתחיל לכתוב עליו בנימה אחרת לגמרי?

= = = = = = = = =

האם חום יולי/אוגוסט נותן את אותותיו באופן הסיקור ב’טלקום ניוז’

של הגימלאי אבי וייס על גימלאי משרד התקשורת?

ביום ראשון, 11 ביולי 2021, בשעות אחרי הצהריים פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם חדש תחת בסיווג ‘ראשונים לדווח’. איני יודע כמה מקוראי ‘טלקום ניוז’ הבחינו בכך אבל בתוך פחות משעה אחת בלבד, האייטם הזה של אבי וייס עבר מספר טרנספורמציות:

■ עפ”י אתר אגרגציית חדשות, באותו היום בשעה 16:14:02 החל אבי וייס להעלות – חלקית בלבד – את האייטם הזה לאתר שלו. חלקית משום שהוא העלה רק כותרת של האייטם ולא את כל הטקסט שלו.

■ עפ”י אתר אגרגציית חדשות, באותו היום שינה אבי וייס את שעת הפרסום המתוכננת ל- 16:50. כאן המקום לציין (ולא בפעם הראשונה) כי נוצר הרושם לפיו האתר של אבי וייס אינו מספק מנגנון אוטומטי של יום ושעת הפרסום המוצמדים לאייטם חדש עם ‘עלייתו לאוויר’ אלא שהדבר נעשה ידנית בידי אבי וייס עצמו.

■ בסופו של דבר, כנראה לאחר התלבטות, השעה 16:50 נראתה רחוקה מידי באותו השלב ואבי וייס פירסם את האייטם שלו עם השעה הסופית של 14:36.

■ את אותו האייטם פתח אבי וייס במשפט: “לא יאומן כי יסופר”. אלא ש’יאומן’ אולי קשור ל- אומן והכיתוב הנכון שצריך להיות הוא: “לא ייאמן כי יסופר” [או, כדברי האקדמיה: “לפיכך להבעת פליאה מתאים יותר לנקוט את הביטוי לא ייאמן, שהרי הכוונה לאמונה ולא לאימון”].

* ויודגש: גם במקרה זה, לפני פרסום האייטם הזה כאן באתר,

נשמרו צילומי מסך למקרה שאבי וייס יטען שאני משקר ו/או ממציא דברים.

= = = = = = = = =