הצעת החוק הפרטית החדשה-ישנה של ח”כ שלמה קרעי בדבר סגירת “כאן”

16:17 11.12.2022

קטגוריות: כללי

תגים: ,

בימים האחרונים דווח כי ח”כ שלה קרעי הגיש הצעת חוק לסגירת “כאן” – תאגיד השידור הישראלי.

יצויין שאין זו הפעם הראשונה שמוגשת הצעת חוק בנושא זה:

■ ב- 5 בדצמבר 2019 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרת: אושרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק הפרטת תאגיד השידור הציבורי הישראלי והסדרת שידורי הרדיו הציבורי (תיקוני חקיקה). מדובר בהצעת חוק (פ/894/22) של חבר הכנסת שלמה קרעי.

■ ב- 2 ביולי 2021 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרת: הצע”ח פרטית חדשה: הצעת חוק הפרטת ‘כאן’ תאגיד השידור הציבורי הישראלי. מדובר בהצעת חוק (פ/149/24) אף היא של חבר הכנסת שלמה קרעי.

= = = = = = = = = = = = = = =

סקר חדש בבריטניה: בשל העליות הגוברות של יוקר המחייה בממלכה המאוחדת, בגירים רוצים להגן על שידורי הטלביזיה המסורתיים ולהבטיח המשך קיומם

ממצאי סקר חדש שנערך בבריטניה ע”י החברות Strand Partners/Arqiva מצביעים על כך שבשל העליות הגוברות של יוקר המחייה בממלכה המאוחדת, בגירים רוצים להגן על שידורי הטלביזיה המסורתיים ולהבטיח המשך קיומם. הסקר הקיף 5,000 איש בדרומה ובצפונה של אנגליה.

75% מהאנשים הבגירים במחוזות הבחירה המובילים במדינה רוצים שחברי הפרלמנט המייצגים אותם יפעלו להגנת שידורי הטלביזיה המסורתיים.

78% מהמשתתפים בסקר הגדירו את שידורי הטלביזיה הדיגיטליים הקרקעיים (ה- Digital Terrestrial TV), הידועים בשם Freeview החינמיים, כחשובים ואף חיוניים לחיי היום-יום שלהם ושל ילדיהם.

אותו אחוז של אנשים אמרו כי הם תלויים בטלביזיה המסורתית כצורת בידור ברת-השגה ובעלת ערך עבורם.

26% מהנשאלים אמרו כי הם מודאגים מהעלות של דמי המנוי עבור שירותי טלביזיה. נתון זה גודל ל- 40% בקרב בעלי הכנסות נמוכות.

מחצית מהנשאלים אמרו כי אינם יכולים להרשות לעצמם שירותי TV מבוססי מנוי בתשלום. 52% אמרו כי אינם מעוניינים לעבור משידורי ה- Freeview ליישומוני סטרימינג.

לדברי חברת מחקרי השוק Kantar, עליות המחירים הובילו משקי-בית לקצץ בדמי שירותי הסטרימינג השנה משום שאנשים מנסים למצוא דרכים לחסוך כסף.

72% מהמשתתפים בסקר אמרו כי הפסקת שידורי הטלביזיה המסורתית תהיה בעלת השפעה שלילית משמעותית על בריטניה. 65% חושבים כי יש להתייחס אליהם כאל ‘תשתית לאומית קריטית’ החיונית לחיי היום-יום.

יצויין כי רגולטור התקשורת בבריטניה Ofcom שוקל עתה מה צריכה להיות העמדה הבריטית בדיוני ה- 2023 World Radio Communication Conference, WRC23 [שיקיים איגוד הדואר העולמי (International Telecommunication Union, ITU) בדובאי בסוף שנת 2023] בה אמורות המדינות החברות להחליט האם תדרי הרדיו בהם נעשה שימוש כיום לטובת שידורי טלביזיה צריכים להיות מופנים תחת זאת לטכנולוגיות אחרות.

= = = = = = = = = = = = = = =