העליון הוציא צו על תנאי נגד שר התקשורת המורה לו להשיב מדוע לא יורה לשמונה חברות תקשורת להימנע מלאפשר לוועדת הרבנים לענייני תקשורת “לחסום שיחות יוצאות מקווים כשרים שלא על פי קריטריונים חוקיים, שקופים וברורים ומפורסמים”

“ניתן בזה צו על תנאי המופנה אל המשיב 1 [שר התקשורת] ומורה לו ליתן טעם מדוע לא יורה למשיבות 10-3 [חברות התקשורת] להימנע מלאפשר למשיבה 2 [וועדת הרבנים לענייני תקשורת], או לכל גוף שיבוא במקומה, לחסום שיחות יוצאות מקווים כשרים שלא על פי קריטריונים חוקיים, שקופים וברורים ומפורסמים; ובין היתר – מדוע לא יורה למשיבות להתנות חסימת שיחות בפרסום שם המנוי הנחסם (להבדיל מפרסום מספר הטלפון בלבד), בקיום הליך מוסדר של ערר או שימוע לנפגע מהחסימה בטרם החסימה, ובמתן זכות למנוי לדרוש להסיר את החסימה לאלתר לבקשתו; ומדוע לא יורה למשיבות להימנע מלחסום את קווי המידע והסיוע של העותרות 3-1 לחיוג מקווים כשרים.

“היומן יקבע מועד לדיון במהלך החודשים ינואר-פברואר 2023 בהתאם למועד שייקבע לשמיעת ההתנגדות לצו על תנאי בבג”ץ 3800/22. תשובת המשיבים תוגש עד 30 יום לפני המועד שייקבע”.

כך החליט (31.7.2022) בית-המשפט העליון בשיבתו כבית-משפט גבוה לצדק בעתירה של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, האגודה למען הלהט”ב בישראל, בת קול – נשים דתיות לסביות ביסקסואליות טרנסג’נדריות והמרכז הרפורמי לדת ומדינה – התנועה הרפורמית – יהדות מתקדמת בישראל.

המשיבים לעתירה הם שר התקשורת יועז הנדל (משיב מס’ 1), וועדת הרבנים לענייני תקשורת (משיב מס’ 2) וחברות התקשורת סלקום ישראל, בזק החברה הישראלית לתקשורת, פלאפון תקשורת, פרטנר תקשורת, גולן טלקום תקשורת, הוט מובייל, רמי לוי שיווק השקמה תקשורת [שקיבלה, לבקשתה, פטור מהתייצבות] ו- וויידלי מובייל.

Read IT Now היה האתר הראשון שדיווח על דבר הגשת העתירה הזאת (כאן) ב- 23.7.2021 [ויומיים לאחר מכן (כאן) צץ “מומחה הטלקום” (אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’) ובישר  — ‘ראשונים לדווח’ — על העתירה באתר שלו].