נתפס שוב בָּקַלְקָלָתוֹ: שוב מתפרסם אייטם ‘ראשונים לדווח’ של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ (למרות שחלק מהמידע המתפרסם בו כבר התפרסם ב- Read IT Now והיתר – בכמה אתרים, שעות לפני אבי וייס)

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פירסם ביום ראשון, 25.7.2021, בשעה 21:32, אייטם תחת הכותרת: מש’ התקשורת נבהל מהבג”ץ שהוגש והחל לקבל החלטות לגבי הקומה הכשרה. האייטם הזה זכה עם פירסומו לסיווג ‘ראשונים לדווח’.

אם לדייק, על האייטם הזה חתומה כל מערכת ‘טלקום ניוז’ (שזה, בעברית, כך יש להניח, אבי וייס עצמו).

האייטם של אבי וייס מורכב משני מוטיבים עיקריים: המוטיב השני הוא החלטתו של שר התקשורת יועז הנדל מאתמול (ראשון, 25.7). המוטיב הראשון הוא עתירה לצו על תנאי בבג”ץ שהוגשה נגד שר התקשורת, נגד וועדת הרבנים לענייני תקשורת ונגד מספר חברות סלולר.

באשר למוטיב השני, הרי שכפי שניתן לראות בגוגל, מספר אתרי חדשות (ובהם ‘כלכליסט’, YNET, גלובס, The Marker, ואתרים חרדים) פירסמו את המידע על החלטת משרד התקשורת כבר ביום ראשון בשעות אחרי הצהריים המוקדמות. לפרסם את דבר ההחלטה בשעה 21:32, כמה שעות טובות לאחר שאחרים פירסמו, ולטעון בכל זאת ל’ראשונים לדווח’? למה לכתוב משהו שאיך לומר, אינו בדיוק אמת  – אדוני קצין המשטרה בדימוס – כשדבר יכול להתגלות מהר מאוד בעזרת מנוע חיפוש?

= = = = = = =

באשר למוטיב הראשון, הרי שדבר פרסום העתירה פורסם, ל-ר-א-ש-ו-נ-ה, דווקא כאן ב- Read IT Now כבר ביום שישי (23.7.2021) בבוקר בשעה 07:34.

ומה שאבי וייס כנראה אינו יודע הוא שעוד ביום רביעי, 22.7.2021 אחרי הצהריים פניתי במייל לקבלת תוכן העתירה. משלא הגיעה תגובה, שלחתי תזכורת למחרת, חמישי, לפני הצהריים. החומר התקבל אצלי במייל חוזר בחמישי אחרי הצהריים. כל המיילים בהתכתבות זו (ונוספים) שמורים אצלי.

אבי וייס ראה, לדעתי, את הידיעה ביום שישי בבוקר ודי “אכל את הלב” שהקדמתי אותו בפרסום המידע. יתרה מכך, כיוון שזה היה יום שישי, נבצר ממנו (עד יום ראשון בבוקר) לשים את ידיו על נוסח העתירה המלא.

אני מעריך שרק ביום ראשון אבי וייס יכול היה לנסות לקבל את הנוסח המלא של העתירה. זו הגיעה אליו בשעת ערב מאוחרת מה שגרם לו לפרסם את ידיעת ה’ראשונים לדווח’ שלו רק בערב בשעה 21.32 (כשכל העיתונאים שדיווחו במהלך היום על החלטת שר התקשורת, החלו לפנטז על שנת הלילה שלהם).

אחרת, איך אבי וייס (או, לחילופין, כל מערכת ‘טלקום ניוז’ הענקית, החתומה על האייטם הזה) יכול להסביר מדוע – אם החלטת בג”ץ ניתנה כבר ביום רביעי 21.7 – הוא כותב עליה רק ביום ראשון 25.7 (אבל חשוב לו, כמובן, לציין שמדובר ב’ראשונים לדווח’). למה חיכית?

ועוד הערה קטנה בשולי הדברים: כבר כתבתי לא אחת באתר זה שאבי וייס לא טרח עד היום לציין מהי השכלתו המשפטית הפורמלית. יכול להיות שיש דברים שנסתרים מן העין.

אבל אני (בלי השכלה משפטית) מרשה לעצמי לפקפק במשפט המופיע בסוף הפיסקה השלישית באייטם של אבי וייס בה נאמר: “כאמור, ניתן צו על תנאי למתן תשובות ע”י הנתבעים תוך 60 יום”. איפה “אמור”, מה “אמור”?

בהחלטת שופט העליון, והדברים כתובים בלשון ברורה וצלולה, במשפט אחד תמציתי, כלל לא נאמר שמוצא, בשלב זה, צו על תנאי אלא העתירה הועברה לתגובה ראשונה של המשיבים בתוך 60 יום. בטרם כלל הוגשה תגובה ראשונית של המשיבים על העתירה , כיצד שופט יורה על צו על תנאי?

= = = = = = =

הידיעה המקורית, בפרסום ראשון, אצלי בשישי האחרון בבוקר הייתה תחת הכותרת: עתירה לבג”ץ להורות לשר התקשורת וחברות הסלולר לא לאפשר לועדת הרבנים לענייני תקשורת לחסום שרירותית ולא חוקית שיחות בטלפונים הכשרים ולאפשר חיוג מהקווים הכשרים לקווי תמיכה לקהילת הלהט”ב.

בפתח הידיעה נאמר כי “התנועה הרפורמית, הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בי”ם, האגודה למען הלהט”ב ועמותת “בת קול” עתרו (באמצעות עו”ד מיטל ארבל ואורלי ארז-לחובסקי) לבית-המשפט העליון להוצאת צו על תנאי.

העתירה החדשה היא נגד שר התקשורת יועז הנדל, ועדת הרבנים לענייני תקשורת ושמונה חברות תקשורת [סלקום ישראל, בזק החברה הישראלית לתקשורת, פלאפון תקשורת, פרטנר תקשורת, גולן טלקום, הוט מובייל, רמי לוי שיווק השיקמה תקשורת ו- וויידלי מובייל] בדרישה לאכוף את הוראות הדין החלות על חברות הסלולר ולאסדר את שוק הקווים הכשרים.

העותרות דורשות לבטל את חסימת קווי הסיוע לקהילת הלהט”ב בטלפונים כשרים כמו גם קווים אחרים הנחסמים באופן שרירותי ובניגוד לחוק על ידי . בנוסף, דורשות העותרות מהמדינה לאפשר לבעלי מכשירים כשרים לעבור לחברה אחרת או תכנית אחרת ללא צורך לשנות את מספרם.

ביום 21 ביולי 2021 הורה כבוד השופט ניל הנדל בבית-המשפט העליון כי “המשיבים יגישו תגובתם לעתירה בתוך 60 יום”.

= = = = = = =

אין שואלים ג’נטלמן היכן בילה את הלילה” (מנחם בגין)

אין כל עוררין על שעת פרסום האייטם שלו ביום ראשון בערב (21:32), למרות שכבר כתבתי בעבר מספר פעמים על כך שככל הנראה אין מנגנון אוטומטי באתר שלו לציון שעת הפרסום אלא הוא עושה זאת באייטמים שלו – בצורה ידנית.

ועדיין נותרת תמיהה קטנה: אתר אגרגציית חדשות, המתעד בשיטתיות ובעקביות (בין היתר) את מעדי פרסום האייטמים ב’טלקום ניוז’, מצביע על כך שבלילה שבין ראשון לשני, וביתר דיוק – בשעה 00:14:27 – אבי וייס ‘שיחק’ שאייטם שלו למרות, שכנראה, בסופו של דבר, לא ביצע שינוי משמעותי באייטם שלו. [הדברים, כמו תמיד, מתועדים בצילומי מסך].

מה קרה שם אחרי חצות ולמה? למומחה הטלקום הפיתרונים.

= = = = = = =

יש להניח שבעזרתה האדיבה של חברת “יפעת”, כל “צמרת משרד התקשורת” [השר והמנכ”לית] וכן צמרות-המשנה של המשרד יקראו את האייטם הזה לגבי אבי וייס ו’טלקום ניוז‘. יש גם להניח כי העותרים בעתירה זו יידעו את האמת לגבי מה שכתב אבי וייס בראשון בערב.

= = = = = = =