המשרד לשירותי דת: קול קורא לקבלת מידע (RFI) בנוגע להפעלת מוקד פניות טלפוני בנושא קבורת נפטרים [החשודים או מאומתים לתחלואה בנגיף קורונה]

הגוף המפרסם: המשרד לשירותי דת

נושא המכרז: קול קורא לקבלת מידע (RFI) בנוגע להפעלת מוקד פניות טלפוני בנושא קבורת נפטרים

תאריך פרסום: 15 ביוני 2020

מועד אחרון: 26 ביוני 2020

הערות: המשרד לשירותי דת מזמין גופים העוסקים בהפעלת מוקדים טלפוניים לפניות הציבור, לספק מידע ראשוני בנוגע לעלויות ההפעלה של  מוקד טלפוני למענה לפניות בכל הנוגע לטיפול בנפטרים החשודים או מאומתים לתחלואה בנגיף קורונה.

התהליך נועד לאפשר למשרד לקבל החלטות מושכלות בנוגע לאופן הפעלת המוקד לרבות העלויות הכרוכות בכך.

המוקד שעבורו פורסם קול קורא זה, נועד לתת מענה למערך הקבורה הייעודי הפועל בשעת חירום במאפיין של מחלה נגיפית מערך הקבורה הייעודי (שאינו חלק מהשירותים המתומחרים כאן),  מרכז את הטיפול בנפטרים החשודים או מאומתים לתחלואה בנגיף קורונה, בדגש על פינוי ממקום הפטירה (בבית חולים או בקהילה) אל אחד ממרכזי הטהרה הייעודיים  והעברת הנפטר בסיום הטהרה אל חברת הקבורה.

המוקד יידרש לשלוט במערך, לרבות קבלת פניות לגבי נפטרים מבתי חולים ומהקהילה, הכוונה אל  חברת האמבולנסים המעבירה את הנפטר, תיאום מול מרכז הטהרה הרלבנטי, מתן פרטים לקרובי משפחת הנפטר, מעקב ותיעוד, תיאום העברת הנפטר אל החברה הקוברת.

יש לקחת בחשבון כי כל פניה עבור נפטר, צפויה לגרור בממוצע 5 שיחות נוספות מול הגורמים המטפלים והמשפחה.

הגורם שיפעיל המוקד יידרש להיערך תוך שבועיים באופן מיטבי לביצוע השירות, וההיערכות תכלול בין השאר את הרכיבים שלהלן:  הספק יידרש לאסוף מידע לגבי הגופים הקיימים בשטח, שעות הפעילות שלהם, אנשי הקשר הרלבנטיים ומאפיינים נוספים שיאפשרו במידת הצורך להפנות אליהם את הנפטרים. המשרד יעביר אל הספק מידע רלבנטי ונתונים, אולם צפוי צורך באיסוף נוסף של נתונים מהשטח; הספק יידרש להחזיק במערכת מידע זמינה ועדכנית הנוגעת לכלל חברות הקבורה ומכילה את כלל המידע הרלבנטי והמקיף לרבות שעות פעילות, אתרי הפעילות, אנשי קשר וכיו”ב;  הספק יידרש לאתר ולגייס צוות קבוע להפעלת המוקד. חברי הצוות יהיו בעלי רקע וניסיון בטיפול אקטיבי בבעיות מורכבות, לרבות יצירת קשר עם גורמים בירוקרטיים והסרת חסמים בעת הצורך. בנוסף, תידרש יכולת לעמוד בקשר עם משפחות בשעות שלאחר פטירת קרוביהן ותיבדק ההתאמה של המוקדנים לניהול שיחה במאפיינים אלה, ברגישות המתחייבת ומתן מענה מקסימלי לצורך.

המוקד יהיה ערוך מבחינה תקשובית למענה למספר שיחות בו זמנית ותהיה בו יכולת תיעוד ודיווח כולל הקלטת השיחות. הספק יפעיל מוקד שיהווה מרכז שליטה ואליו יועברו כלל הפניות בנוגע לנפטרים החשודים או מאומתים לתחלואה בנגיף הקורונה.  צוות המוקד יוביל את תהליך הטיפול בכל אחד מהנפטרים החל מקבלת ההודעה הראשונית, דרך פינוי הנפטר אל מרכז הטהרה, הטיפול באתר הטהרה ופינוי אל מקום הקבורה.

המוקד יהיה מאוייש 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ויהיה זמין בכל עת לקבל קריאות טלפוניות לפינוי נפטרים ולהזניק צוות ייעודי לפינוי נפטרים מהקהילה ומבתי החולים אל מרכזי הטהרה, וממרכזי הטהרה לבתי העלמין או למועצות המקומיות. זמן מוכנות למענה של המוקד לשיחות לא יעלה על 60 שניות.

המוקד ייתן מידע למשפחת הנפטר, וכן ייתן תשובות ומידע לפניות של אזרחים בכל הקשור לקבורת נפטרים מקורונה וכן בכל הנוגע לאופן שבו ניתן לברר האם הנפטר היה חולה בנגיף.

המוקד יהיה ערוך לפתור בעיות הנוגעות לשלבים השונים של הטיפול בנפטר, החל משלב הפנוי מביה”ח או מהקהילה, דרך ההגעה למרכז הטהרה, ביצוע הטהרה באחד המרכזים הייעודיים לחולי קורונה, תיאום הפינוי ממרכז הטהרה אל מקום הקבורה ועד להעברת האחריות אל החברה הקוברת.

בשבתות ומועדי ישראל (לפחות החל מכניסת השבת/החג ועד ליציאתו) – צוות המוקד יהיה מורכב מלא-יהודים בלבד.

ספק הרואה עצמו עומד בכל התנאים הנ”ל, מוזמן להגיש הצעת מחיר לתפעול מוקד פניות כנ”ל, בהתאם למפורט להלן. המחיר הנקוב בהצעה יהיה עבור הפעלת המוקד למשך חודש קלנדרי.

הערת עורך Read IT Now: ראו ידיעה קודמת שפורסמה כאן באתר ב- 10 באפריל 2020.