וועדת הפטור המרכזית אישרה התקשרות המשרד לשירותי דת בפטור ממכרז עם פורום חברות הקדישא הגדולות בישראל לצורך הקמה והפעלה של מרכז טהרה לנפטרי קורונה [התקשרות ל- 4 חודשים בהיקף 6.5 מיליון ₪]

הגוף המפרסם: המשרד לשירותי דת

שם הספק: פורום חברות הקדישא הגדולות בישראל

מהות ההתקשרות: הקמת מרכזי טהרה לנפטרים החשודים או מאומתים לתחלואה בנגיף הקורונה

התחלת ההתקשרות: 30 במארס 2020; סיום ההתקשרות: 31 ביולי 2020

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המרכזית

הערות: בנימוקי וועדת הפטור המרכזית נאמר בין היתר כי “בעקבות החשש מהידבקות בעת טיפול בנפטרים החשודים או מאומתים לתחלואה בנגיף קורונה, פירסם משרד הבריאות נוהל טיפול בנפטרים חשודים או מאומתים לתחלואה בנגיף, שבין היתר אוסר לקיים טהרות לנפטר חשוד או מאומת לתחלואה בנגיף קורונה במתקנים המקומיים, והוגדר כי יש לבצע את הטהרות אך ורק במתקנים ייעודים ועם צוות מיוחד שהוכשר לכך.

“לאור הדחיפות בנושא אין מקום לקיים הליך תחרותי כלשהו או לחלופין להתקשר עם מספר גופי קבורה בלבד אשר יתכלל את המענה שכן מדובר במצב חירום שבו רמת הסיכון היא גבוהה וכל חריגה מהנהלים או תקלה של חוסר שליטה עלולה להוביל לסיכון חיי אדם.

“לאור כך, המשרד נערך להקמת 4 מרכזים שיתנו מענה ארצי לכלל הנפטרים. כמו כן, במסגרת גיבוש המענה המתאים, הוחלט על עריכת התקשרות עם גוף אחד שירכז את כלל הפעולות הנוגעות לטיפול בנפטרי הקורונה ויספק למשרד את כלל השירותים הרלבנטיים:

א. הקמה והפעלה של מרכזי טהרה בהתאם להנחיות נציג המשרד ובכפוף להנחיות משרד הבריאות.

ב. הכשרה והפעלה של צוותים ייעודיים שיבצעו את הטהרה באופן ממוגן בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

ג. הפעלת רכבים ייעודיים/אמבולנסים לשינוע הנפטרים ממקום פטירתם אל מרכז הטהרה ובמידת הצורך גם משם לבית עלמין, כל זאת באופן ממוגן בהתאם להנחיות.

ד. הפעלת מוקד פניות ארצי שייתן מענה לכלל הפניות בנושא זה וירכז את הטיפול בנפטרים על כל שלביו.

ה. מעקב ותיעוד של כלל התהליכים שיבוצעו, לרבות רישום כלל התהליכים שנעשו לגבי כל נפטר ורישום אנשי הצוות שיטפל בו.

“בתחום הקבורה ישנם גופים ייעודיים הפועלים ברישיון וקיים רק ארגון אחד המאגד אותם לאור זאת קיימת נחיצות להתקשר עם ח”ק, בנסיבות הקיימות יש להם את היכולת להקים ולתפעל את מרכזי הטהרה, שכן בשגרה ובחירום הוא זה אשר מרכז את פעילותם של גופי הקבורה הגדולים בישראל”.

עוד נאמר בנימוקי הוועדה כי “המשרד פירסם מודעה אודות כוונתו להוציא לפעול את ההתקשרות האמורה עם ח”ק באתר המשרד לשירותי דת וכן באתר מינהל הרכש הממשלתי”.

“לגבי נפטרים שחשודים בנשאי הנגיף, יש לקבל התייחסות משרד הבריאות שבתי חולים אכן יכולים לשחרר נפטרים שחשודים בנשאים וזאת ללא בדיקה”.

הערת עורך Read IT Now: ב- 27.3.2020 פירסמתי כאן באתר ידיעה על הכוונה של המשרד לשירותי דת להתקשר בנושא זה.