המשרד להגנת הסביבה מבקש להתקשר בפטור ממכרז עם מוטורולה במסגרת ההצטרפות לפרוייקט הקשר הלאומי “ניצן”

הגוף המפרסם: המשרד להגנת הסביבה

שם הספק: מוטורולה ישראל בע”מ

מהות ההתקשרות: ממשלת ישראל בישיבה מספר 4876 מיום 6 יולי 2012 החליטה לצרף את המשרד להגנת הסביבה למערכת ניצן של משטרת ישראל כחלק מפרוייקט רדיו לאומי.

התחלת ההתקשרות: 1 במאי 2014; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2019

החלטה: טרום החלטת הועדה

הערות: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערת עורך Read IT Now: ב- 12.12.12 פירסמתי ידיעה לגבי פטור ממכרז בהתקשרות של משטרת ישראל עם חברת מוטורולה ועסקה בהרחבת פטור אוצר למשטרת ישראל בסכום של 70 מיליון ₪ עבור חיבור מערך הכבאות למערכת הקשר “ניצן” של מ”י. בין היתר נאמר בידיעה כי החלטת הממשלה בישיבה מס’ 4876 מיום 6 ביולי 2012 עוסקת בחיבור כל גופי החירום וההצלה למערכת “ניצן” של משטרת ישראל ומערכת התקשורת של פיקוד העורף [ששם הקוד שלה הוא “ברק כתום].

“בעקבות אסון הכרמל מינתה הממשלה ב- 9 בינואר 2011 את רח”ל (רשות חירום לאומית) להוביל צוות מקצועי אשר ימליץ על השיטה האופטימלית להקמה מהירה של רשת תקשורת “רב ארגונית”. ביוני 2012 אישרה ועדת השרים לענייני העורף את הצעת הצוות וחודש מאוחר יותר אישרה זאת גם ממשלת ישראל. הוחלט כי בסיס מערכת התקשורת “הלאומית” הן מערכות “ניצן” של מ”י ו”ברק כתום” של פיקוד העורף (פקע”ר). למערכת “ניצן” של משטרת ישראל יצטרפו נציבות כבאות והצלה בתצורתה הארגונית המעודכנת וגופי החומרים המסוכנים (חומ”ס) במשרד להגנת הסביבה. יש להשלים את המהלך הכולל של ההצטרפות לא יאוחר מחודש דצמבר 2016 אולם לאור המציאות הביטחונית הכוונה לממש ההחלטה כבר בטווח זמן קצר ביותר.