הממשלה תצביע על הצעת החלטה לתיקון ולהארכה בשלוש שנים את תקופת הוראת השעה לגבי אמצעי זיהוי ביומטריים

בישיבת הממשלה הקרובה שתתקיים ביום ראשון הקרוב (22.5.2022) תצביע הממשלה על תיקון והארכת תוקף הוראת השעה בנושא ביומטריה: אישור צו הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע (תיקון והוראת שעה)(הארכת מועד), התשפ”ב – 2022.

מדובר בהארכה של שלוש שנים עד ליום 1 ביוני 2025.

בהצעת ההחלטה יש סקירה של המצב בתחום שהיה עד כה וכי “[…] לאחר ששמעה השרה [איילת שקד] את גורמי המקצוע ולאחר עיון במסקנות והמלצות צוות הבדיקה, שרת הפנים הגיעה למסקנה כי אכן קיימים האמצעים הטכנולוגיים  עם אלגוריתמיקה מפותחת ובשלה לזיהוי פנים שיש בה כדי ליתן מענה נאות לזיהוי ואימות זהות של תושב, לצורך קבלת תוצאות זיהוי לפי סעיף 14 לחוק.

“עם זאת, עלה כי מהבחינה המעשית, כדי לעמוד בנדרש ולאפשר זאת, תידרש תקופת היערכות משמעותית הן לצורך השלמת הליכי הבחינה ועבודת המטה המקצועיות והן לצורך היערכות והתארגנות ברכש האמצעים הטכנולוגיים הנדרשים ליישום והטמעת מערכת חדשה שתוכל לעמוד בדרישות הנדרשות.

“לאחר שהשרה שמעה את גורמי המקצוע ולאחר עיון במסקנות והמלצות צוות הבדיקה לבחינה נוספת של האמצעים הטכנולוגיים האמורים, על-מנת לוודא כי יוכלו לספק מענה נאות מבחינת יכולתם למנוע התחזות והרכשה כפולה על בסיס מאגר פנים בלבד, לכלל מטרות החוק וקיום תכליותיו לשימושים הקבועים בחוק, ובשים לב להליכים הנדרשים ופרק הזמן הנדרש כדי רכישה ויישום המערכת הטכנולוגית הנדרשת שתחליף את המערכת הקיימת בין היתר, לצורך זיהוי ואימות זהות על בסיס תמונות פנים בלבד והארכת מסמך הזיהוי מתקופה של 5 שנים עד 10 שנים, החליטה שרת הפנים כי לא ניתן לסיים לעת זו את תקופת הוראת השעה ונדרשת הארכת תקופת הוראת השעה בתקופה נוספת. זאת, כאמור, לצורך סיום היערכות והתארגנות לרכש האמצעים הטכנולוגיים, יישום, הטמעה והפעלתה של מערכת ליבה חדשה ומורכבת של מערך ניהול הזהויות הלאומי של תושבי מדינת ישראל ובד בבד להשלים את הליכי הבחינה ועבודות המטה המקצועיות.

“בהתאם לכך, בכוונת שרת הפנים בתוקף סמכותה לפי סעיף 20(ו) להוראת השעה להתקין צו להארכת תקופת הוראת השעה בתקופה נוספת של שלוש שנים.

“הצו טעון – בהתאם להוראות החוק – את אישור הממשלה, וועדת הכנסת המשותפת והכנסת”.