הממשלה תצביע על מינוי ראש מערך הדיגיטל הלאומי, למרות ממצאי דו”ח מבקר המדינה מ- 2018 על אגף בריאות דיגיטלית במ. הבריאות שהמועמדת עמדה בראשו

הממשלה צפוייה לאשר (א’, 6.3.2022) את מינוייה של שירה לב-עמי לתפקיד ראש מערך הדיגיטל הלאומי. זאת למרות ממצאי דו”ח מבקר המדינה משנת 2018 על אגף בריאות דיגיטלית במשרד הבריאות שעמדה בראשו.

בהצעת ההחלטה שפורסמה ע”י מזכירות הממשלה לקראת הדיון מחר נאמר בין השאר כי “תוקף המינוי הוא לארבע שנים מיום 1.4.2022 עם אפשרות להארכה בשנתיים נוספות”.

“ביום 19.7.2021 החליטה הממשלה (החלטה מס’ 135) להקים במשרד הכלכלה והתעשייה את מערך הדיגיטל הלאומי שיכלול את רשות התקשוב הממשלתי ואת המיזם הלאומי ‘ישראל דיגיטלית’.” עוד נקבע באותה החלטה כי שרת הכלכלה תפעל “לקביעת המבנה הארגוני של המערך הדיגיטלי הלאומי ותבקש כי המערך יתפקד כיחידה עצמאית עם מטה מקצועי נפרד”.

“[…] ביום 14.10.2021 החליטה הממשלה (החלטה מס’ 486) על פטור ממכרז למישרת ראש מערך הדיגיטל הלאומי והוספתה לרשימת המישרות […] בתנאי שיוקיים לגביה הליך מיוחד של וועדה לאיתור מועמדים”.

“על-פי  החלטת הממשלה מס’ 135 מיום 19.7.2021 והחלטת הממשלה מס’ 486 מיום 14.10.2021, מונתה וועדת איתור לתפקיד  ראש מערך הדיגיטל הלאומי:

+ יו”ר הוועדה, ד”ר רון מלכא, מנכ”ל משרד הכלכלה והתעשייה;

+ נציגת נציב שירות המדינה – מירי סביון, מישנה למנהל רשות המיסים בישראל;

+ נציג ציבור – תת אלוף (מיל.) נדב צפריר.

ביום 10.2..2022 המליצה וועדת האיתור לשרת הכלכלה והתעשייה על שני מועמדים המתאימים ביותר לתפקיד ראש מערך הדיגיטל הלאומי.

לאחר שהשרה ראיינה את שני המועמדים, החליטה השרה ביום 27.2.2022 למנות את הגב’ שירה לב-עמי לתפקיד ראשת מערך הדיגיטל הלאומי. למועמדת נערך הסדר למניעת ניגוד עניינים, כמקובל”.

להצעת ההחלטה שהוגשה לממשלה צורפה גם חוות דעת של אורית שרפי סגנית בכירה ליועצת המשפטית של משרד הכלכלה והתעשייה.

מחוות הדעת עולה כי “בעקבות פרסום ההודעה בדבר הקמת וועדת האיתור, נתקבלו 74 מועמדויות. מתוך כלל המועמדויות שהוגשו, 45 נפסלו על רקע אי עמידה בתנאי הסף. 21 מועמדים אושרו להמשך ההליך על סמך עמידתם בתנאי הסף, 8 מועמדים הסירו את מועמדותם. הוועדה ראיינה את המועמדים שנראו לה כמתאימים ביותר והחליטה להמליץ לשרת הכלכלה והתעשייה על שני המועמדים הראויים ביותר לתפקיד”.

עוד נאמר בחוות הדעת כי “[…] השרה ביקשה מהגב’ לב-עמי הלתייחס בראיון, בין היתר, לממצאי דו”ח מבקר המדינה על אגף בריאות דיגיטלית ומיחשוב במשרד הבריאות, בתקופת כהונתה של גב’ לב-עמי כמנהלת האגף [דו”ח מבקר המדינה מספר 368 לשנת 2018]. לאחר שהגב’ לב-עמי התייחסה למימצאים ולאתגרי הממשלה בתחום המיחשוב, התרשמה השרה כי הליקויים המפורטים בדו”ח אינם מונעים את מינוייה של גב’ לב-עמי  לתפקיד ראשת מערך הדיגיטל הלאומי וכי לגב’ לב-עמי היכולת להפיק לקחים ולהצליח בתפקיד ראשת מערך הדיגיטל הלאומי”.

הערות עורך Read IT Now:

+ על דו”ח הביקורת של משרד מבקר המדינה ניתן לקרוא כאן.

+ על הערות ראש הממשלה לדו”ח מבקר המדינה (כולל לגבי משרד הבריאות) ניתן לקרוא כאן וכן בידיעה שפירסמתי באתר זה כאן.

+ ריכוז הקישורים לידיעות שפירסמתי באתר זה על שירה לב-עמי ניתן למצוא כאן.

+ לעניות דעתי, היה מקום שתתפרסם גם – קודם להצבעה בממשלה – התייחסות כתובה של שרת הכלכלה בה היא מסבירה מה בדיוק שיכנע אותה באותו ראיון כי גב’ לב-עמי ראוייה לתפקיד למרות מה שפורסם בדו”ח מבקר המדינה.

+ ראוי גם לציין כי את הידיעה שפירסמתי כאן באתר בדצמבר 2021 תחת הכותרת: הממשלה תצביע על מינויו של אריה רימיני לתפקיד מנהל שע”מ למרות שבעבר התנהל נגדו “הליך מינהלי בדבר פרט מטעה בדו”ח של חברת טלדור מע’ מחשבים”.