הממשלה תצביע על מינויו של אריה רימיני לתפקיד מנהל שע”מ למרות שבעבר התנהל נגדו “הליך מינהלי בדבר פרט מטעה בדו”ח של חברת טלדור מע’ מחשבים”

בישיבתה ביום ראשון הקרוב (12.12.2021) תדון הממשלה בהצעת החלטה שהגיש שר האוצר אביגדור ליברמן לאישור מינויו של אריה רימיני לתפקיד מנהל שירות עיבודים ממוחשבים (שע”מ) ברשות המיסים לישראל. המינוי, אם יאושר, הוא למשך חמש שנים החל מיום 18 בינואר 2022.

יצויין כי בהצעת ההחלטה מצויין שמו כאריה רימני למרות שבעבר כל הפרסומים השתמשו בשם רימיני.

בהצעת ההחלטה נאמר בין היתר כי “שירות עיבודים ממוכנים (שע”מ) היא יחידת סמך עצמאית ברשות המיסים, הכפופה ישירות למנהל הרשות ומהווה יחידת המידע והטכנולוגיה של רשות המיסים בישראל.

“תפקידה של שע”מ לספר שירותי מחשוב לעובדי רושת המיסים ולקוחותיה, והיא אמונה על הפעלת כלל מערך המחשוב של רשות המיסים למעט מינהל המכס, פיתוח טכנולוגיות מתקדמות ליישום דיני המס, שיפור השירות והתאמתו לתקני החקיקה הנדרשים, ביצוע תחזוקה שוטפת, ועל מתן שירותי המחשוב לאנשי רשות המיסים, ולציבור הנישומים והאזרחים.

“שע”מ מספקת שירותי מחשוב בשני מישורים: תפעול תשתיות פיזיות וטכנולוגיות, באמצעות 3 אגפים העוסקים בכך (כ- 142 עובדים) ופיתוח יישומים עבור רשות המיסים, באמצעות אגפי הפיתוח בשע”מ (כ- 225 עובדים). בנוסף, מועסקים 179 נותני שירותים בתחום המחשוב. שע”מ גם אחראית על השירות המקוון לאזרח, דוגמת שירותי תשלום מס באינטרנט והסימולטורים לאזרחי לחישובי מס.

“שע”מ הינו גוף מחשובי גדול ומשמעותי המנהל את תקציבו (343 מיליון ₪ כולל הוצאות שכר) ומתמחה, בין היתר, ברכש טכנולוגי רחב היקף המצריך ידע והתמחויות רחבים ומגוונים הן בתחום התשתית והן בתחום הטכנולוגיה”.

וועדת האיתור ופרשת טלדור

“ביום 24 בנובמבר 2021 המליצה וועדת האיתור על מר אריה רימני כמועמד שלדעת הוועדה נמצא כמתאים וראוי ביותר לכהן בתפקיד מנהל שע”מ.

“הוועדה התרשמה כי מבין כלל המועמדים שהופיעו בפניה מר רימני בעל רקע מקצועי וניסיון ניהולי טכנולוגיה המתאים ביותר למול האתגרים מולם ניצבת שע”מ ורשות המיסים. הוועדה ציינה כי מר רימני הוביל בעברו פרוייקטים טכנולוגיים משמעותיים במספר חברות וכי יש לו השכלה מתאימה ויכולות בינאישיות גבוהות. הוועדה התרשמה מכישוריו בהובלת תהליכים, בראייה רוחבית ואסטרטגית בניהול תהליכים והנעה של אנשים תוך הפגנת יכולת גבוהה בניהול ורתימת עובדים. בנוסף, הוועדה התרשמה מהיכולות הגבוהות ומהמוטיבציה לביצוע התפקיד.

“בנוסף, התרשמה הוועדה כי הרקע המקצועי והניהולי של מר רימני מהמערכת העסקית מציב אותו בעמדה המתאימה ביותר להתמודד עם אתגרי רשות המיסים, בעת הנוכחית, הן בתחום מערכות המידע הוותיקות והן בכיוון העולם המחשובי דיגיטלי החדש, והן בתחום הובלת ורתימת העובדים אל מול אתגרי היחידה”.

הצעת ההחלטה מתייחסת גם לפרשת טלדור: “להשלמת התמונה יצויין כי וועדת האכיפה המינהלית עפ”י חוק ניירות ערך אישרה ביום 2.6.2019 הסדר אכיפה עם מר רימני ששימש מנכ”ל טלדור מערכות מחשבים (1986) בע”מ. כעולה מההחלטה באותו עניין נדון הליך מינהלי בדבר פרט מטעה בדו”חות של החברה, שבמוקדו עמדה מנהלת הכספים של חטיבה של החברה. עוד עולה מההחלטה כי מר רימני לא הודה בחלק מהעובדות.

“רשות ניירות ערך סברה באותו הליך כי בשל העובדות האמורות קיימת לו אחריות עקיפה וזאת מאחר שהתרשל בקיום חובת הפיקוח שחלה עליו כמנהל כללי לפי סעיף 52סד לחוק. נטען שרשלנות זו התקיימה מאחר שמר רימני לא דאג להנהיג נהלים מספקים ואפקטיביים שיתמודדו עם הסיכונים העולים מתפקוד מנהלת הכספים של החטיבה וזאת לאור ריכוז סמכויות אחרות אצלה.

“בהחלטה ציינה הוועדה כי נחה דעתה שניתן לבסס את יסודות ההפרה גם ללא הודאה בחלק מהעובדות. בנוסף, ועדת האכיפה אישרה את ההסדר שבמסגרתו הוטל על מר רמיני עיצום כספי בגובה של 100 אלף ₪ ועיצום כספי על תנאי בגובה הסכום האמור.

“יצויין כי על בסיס פירוט מתומצת שציין מר רימני בשאלון בדבר המינוי האמור, ובהינתן שלא מדובר בהליך משמעתי או פלילי, הוועדה לא מצאה לנכון לתת משקל לעובדה זו במסגרת שיקוליה אל מול בחירתו”.

המועמד חתם על הסדר למניעת ניגוד עניינים ביום 7 בדצמבר 2021.

היועץ המשפטי של משרד האוצר עו”ד אסי מסינג הודיע כי אין מניעה משפטית למינוי.

* קיראו גם כאן ו- כאן. הודעה של טלדור לבורסה לניירות ערך בתל אביב מפברואר 2021 בדבר הפיכתה לחברה פרטית ומחיקתה ממסחר בבורסה — נמצאת כאן.

** עדכון (13.12.2021) בצהריים: דוברות רשות המיסים פירסמה את ההודעה הבאה: “הממשלה אישרה הבוקר את הצעת שר האוצר, אביגדור ליברמן ,למנות את אריה רימיני לתפקיד מנהל שע”מ (שירות עיבודים ממוחשבים) ברשות המסים.

ועדת האיתור לתפקיד מנהל שע”מ, בראשותו של ערן יעקב, מנהל רשות המסים המליצה פה אחד לשר האוצר על מינויו של אריה רימיני לתפקיד. רימיני יחליף  את ליאורה בן אפרים שפרשה מתפקידה  לפני כארבעה חודשים.

“בתפקידו החדש יצטרף רימיני  להנהלה הבכירה של רשות המסים ויהיה אמון על ניהול המערך הדיגיטלי שע”מ (שירות עיבודים ממוחשבים), יחידת ה- IT  המונה כ- 500 עובדים ומופקדת על אספקת שירותי מחשוב לעובדי רשות המסים ולקוחותיה, תוך אחריות על ייזום, פיתוח וניהול מכלול שירותים לפי חזון ואסטרטגיית רשות המסים, לפיהם תפעל הרשות לגביית מסים יעילה ואפקטיבית, מקוונת ורב ערוצית והובלת תהליכים של שיפור השירות למשתמשים באמצעות רתימת טכנולוגיות מתקדמות לפיתוח שירותים ויישומים מקוונים.

“אריה רימיני מביא לשע”מ ולרשות המסים מניסיונו בהובלה של גופי הטכנולוגיה והתפעול בחברות מהגדולות במשק, כגון קבוצת בזק ואוסם. לאחר תפקידים אלו ולאור הצלחתו בניהול חטיבת התוכנה של טלדור, קודם לתפקיד מנכ”ל החברה ובמשך שבע שנים הוביל עם החברה מגה פרויקטים במגזרי הבנקאות, ביטוח, ממשלה ובטחון. בנוסף, תחת ניהולו הביאה החברה לשוק התוכנה בארץ חדשנות טכנולוגית בתחומי הסייבר, ביג דאטה, ענן ופינטק, אשר פותחו פנימית בחברה, הובאו מחו”ל או פותחו בסטרט-אפים ישראלים ושקודמו בחממת טלדור.

“משנת 2016 רימיני עבר לעולם הסטרטאפים בארה”ב ועם חזרתו ארצה כיהן כמנכ”ל הסטרטאפ Motiv8AI המפתח פתרונות בינה מלאכותית בשילוב תורות פסיכולוגיות עבור גופים פיננסיים ברחבי העולם.

“רימיני, סא”ל במילואים, בוגר מסלול ממר”מ ושירות ביחידת 8200 וכן בעל תואר ראשון במדעי המחשב ומינהל עסקים”.