המינהל האזרחי הודיע על כוונת מיזם משותף לאיתור וטיפול בנוער נושר השוהה ביו”ש

משרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ”ש)/המינהל האזרחי (מנא”ז) באיו”ש הודיע על מיזם משותף לאיתור וטיפול בנוער נושר השוהה ביו”ש.

מדובר ב”התקשרות לביצוע מיזם אשר יפעל ללא כוונת רווח” עם שיבת ציון לרגבי אדמתה (ע”ר) [“מענה הוליסטי בחוות חקלאיות- לנוער נושר”].

על הכוונה חתומה יחידת הרווחה של המינהל האזרחי ונאמר בה בין היתר: “המינהל האזרחי לאזור יהודה ושומרון הינו הגוף האחראי על יישום המדיניות האזרחית, כזרוע ביצועית של מפקד כוחות צה”ל באזור יהודה ושומרון אשר הוקם מכוח סמכות המפקד הצבאי באיו”ש.

“המינהל מעוניין בקיום מיזם משותף לאיתור וטיפול בנוער נושר השוהה ביו”ש במטרה לנתב את הנוער לעשייה נורמטיבית תוך הימנעות ממעורבות בפעילות פלילית וביטחונית, המנהל האזרחי מעוניין לסייע לבני הנוער שנמצאים כיום ביו”ש במתן מענים במגוון תחומים כמקובל בטיפול בנוער במדינת ישראל.

“המינהל האזרחי מעוניין להתקשר בפטור כמיזם משותף עם עמותת ‘שיבת ציון לרגבי אדמתה’ (ע”ר), לצורך מתן מענה לרצון לענות על המבוקש בסעיף הקודם בהודעה זו.

“המיזם המשותף יתבצע בשטחי אזור יהודה ושומרון, בסכום אשר יתוקצב על ידי המינהל האזרחי בסכום שלא יעלה על 800,000 ₪, לשנת פעילות, ובלבד שסך התקצוב שימומן מטעם המינהל האזרחי בכל זמן נתון, לא יפחת מ- 50% מסך עלות המיזם. המיזם יפעל ללא כוונת רווח. משך ההתקשרות הצפויה היא שנה אחת עם אופציה לארבע שנים נוספות.

“יובהר כבר עתה, כי כלל התוצרים כתוצאה מן המיזם, ככל שיהיו, בעליהם יהיה המינהל.  תוצרי ויעדי הפרוייקט, לרבות תוצרי משנה ויעדי משנה ייקבעו על ידי מתאם רווחה מטעם המינהל האזרחי. ההנחיות כיצד לפעול במסגרת ההתקשרות יינתנו על ידי המינהל. הבעלות על התוצרים, ככל שיהיו – יהיו בבעלות המינהל האזרחי. מקור היוזמה לקיום הפעילות היא של המינהל האזרחי וכן העובדה ששיקול דעתו של השותף למיזם מוגבל במסגרת ההתקשרות צפוי להיות מוגבל.

“במענה לפרסום זה, על הספק להציג תוכנית עבודה מפורטת לאיתור,  מיפוי צרכים, טיפול ומתן מענים לצרכים הייחודיים של הנוער במרחב תוך התייחסות להיבטים של שילוב בלמידה, שילוב וקשר עם המשפחה והקהילה, ביצוע הכשרות מקצועיות מוכרות, פעילות גיבוש ומורשת, ליווי טיפולי, סדנאות, הדרכה וחונכות. על הספק להראות ניסיון מוכח של עבודה במשך שנתיים לפחות עם נוער נושר ביו”ש בתחומים הרלבנטיים למיזם המוצע.

אין בהודעה זו הגדרה לתוכנית עבודה ספציפית או לתפיסת הפעלה מבוקשת. כל ההצעות תבחנה באופן ענייני והמינהל אינו מתחייב להתקשר עם מי מהפונים.

“על הספק להוכיח יכולת מקצועית וכלכלית לביצוע הפרוייקט. אין בפרסום זה או במענה לפרסום זה משום התחייבות כלשהי של המינהל או מי מטעמו כלפי אדם או גוף כלשהם”.

* כל ההדגשות מופיעות כך בטקסט המקורי.

** בדיון של וועדת המכרזים של המנא”ז מיום 1.8.2023 נאמר בין היתר כי “.בחוות יהודה ושומרון נמצאים כ- 200 בני נוער מנותקים ממסגרת לימודית ומהמשפחה, נערים אלו חיים לרוב בתנאי שטח מאוד בסיסיים, לעיתים ללא מים זורמים וחשמל.

“במטרה לנתב את הנוער לעשייה נורמטיבית תוך הימנעות ממעורבות בפעילות פלילית וביטחונית, המינהל האזרחי מעוניין לסייע לבני הנוער שנמצאים כיום בחוות ובגבעות ביו”ש בתהליך חיברות (סוציאליזציה) בהיבטים של הכשרה מקצועית, גיבוש ויצירת קבוצת השווים. המינהל האזרחי מעוניין להעניק להם ליווי מקצועי, טיפול רגשי, ביטחון תזונתי ועוד.

“למימוש מטרה זו, קמ”ט רווחה, ובמסגרת פעילותו השוטפת, פנה למספר גופים בהצעה לביצוע מיזם משותף ללא כוונת רווח בתחומי החינוך והרווחה. ולאחר בדיקת מספר גופים באיזור לרבות שיח עם רשויות מקומיות נמצא כי קיים ספק אשר עשוי להיות רלבנטי לקידום מיזם משותף כפי שיפורט בהמשך.

“[…]  עמותת שיבת ציון לרגבי אדמתה (ע”ר) הינה היחידה המגלה נכונות ויכולת לביצוע המיזם, לעמותה היכולת והכישורים לביצוע המיזם, ניסיון קודם, כוח אדם ואמצעים הנדרשים לצורך ביצוע המיזם. העמותה היא הגוף היחיד שפועל בכל איזור יהודה ושומרון, הם בקשר עם כל החוות במרחב גם בעלי החוות וגם עם בני הנוער. אנשי העמותה רכשו את אמונם של הנערים, וגם ללא התערבות שלנו, כבר מקיימים פעילויות סיוע, טיולים וגיבוש”.

*** ב- 11.8.2023 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: “שני פטורים ממכרז חדשים (נפרדים) של 2 משרדי ממשלה בניסיון להתמודד עם תופעת נוער הגבעות”.