המועצה לשידורי כבלים ולוויין אישרה רישום סלקום במרשם כספק תכנים בכל הנוגע לשירות “סלקום TV” ולממשקים לשידורים על גבי האינטרנט שבשליטתה

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין במשרד התקשורת אישרה רישום סלקום במרשם כספק תכנים בכל הנוגע לשירות “סלקום TV” ולממשקים לשידורים על גבי האינטרנט שבשליטתה.

בהודעת המועצה שפורסמה ב- 27.12.2022 נאמר בין היתר כי “למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין  הוגשה בקשה מטעם חברת סלקום ישראל בע”מ  להירשם כ”ספק תכנים” במרשם ספקי תכנים שמנהלת המועצה לפי סעיף 13ד’ לחוק הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות, התשע”ב – 2012.

“על פי החוק, ספק תכנים הרשום במרשם ספקי התכנים המנוהל על-ידי המועצה, זכאי לקבל  הסכמה ורישיון לשידור שידוריו של גוף משדר, ברשת האינטרנט, לפי סעיפים 13ג(א) ו-(ב) לחוק הפצת שידורים.

“בקשתה של סלקום הוגשה בהתאם לכללים לעניין זה שקבעה המועצה (כללי הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות (אופן הגשת בקשה לרישום במרשם ספקי תכנים), התשפ”ג – 2022.

“סלקום ציינה בבקשתה, בין היתר, כי היא מספקת שירות בשם “סלקום TV” באמצעותו היא מספקת מגוון תכנים לציבור בישראל, אשר משודרים ביוזמתה ובאמצעות ממשקים שבשליטתה. סלקום הוסיפה ופירטה בבקשתה כי היא גם מאפשרת למנוייה, באמצעות חלק מהממירים, גישה לאפליקציות של ספקי תכנים אחרים, שם התכנים המשודרים אינם ביוזמתה או בשליטתה. בהתאם לכללים, בקשת סלקום הוגשה בליווי תצהיר המאשר את נכונות העובדות המפורטות בבקשה וכן מוצהר בו, בין היתר, כי פועלה של סלקום הוא בהתאם להוראות חוק זכות יוצרים, התשס”ח – 2007 וחוק זכויות מבצעים ומשדרים, התשמ”ד – 1984.

“לבקשת הצוות המקצועי של המועצה, סלקום הגישה הבהרה לפיה שירות הטלוויזיה סלקום TV” מהווה פעילות עיקרית ומשמעותית בסלקום (לצד פעילויות עיקריות נוספות), וזאת בשים לב, בין היתר, להיקף השקעתה בשירות סלקום TV, לכמות המנויים של השירות, לזכויות השידור שרכשה ולמגוון הערוצים וספריית ה- VOD שהיא מציעה, ובהקשר זה אף הפנתה להיסטוריה החקיקתית ולכוונת המחוקק לאפשר רישום של גופים כמו סלקום במירשם”.

בהחלטה של המועצה נאמר כי “בישיבתה מיום 8.12.2022 וכן בישיבת ההמשך שנקבעה בעניין להיום, הוצג למועצה הרקע הנורמטיבי החל בעניין והבחינה המשפטית שבוצעה. כמו כן הוצגה למועצה בקשת סלקום, לרבות התצהיר שצורף לה בהתאם לנדרש בחוק ובכללים וכן ההבהרה שנמסרה על-ידי סלקום. לאחר בחינת מכלול הדברים ובכלל כך בחינת פעילותה של סלקום במסגרת שירות “סלקום TV” הגיעה המועצה לכלל מסקנה כי סלקום מקיימת את התנאים שבהגדרה “ספק תכנים” שבסעיף 13ב לחוק הפצת שידורים, בכל הנוגע לממשקים לשידורים על גבי האינטרנט שבשליטתה. על כן, בעניין זה, יש לקבל את בקשת סלקום להירשם במרשם בכל הנוגע לשירות “סלקום TV”.

“לפיכך, בהתאם לסמכותה לפי סעיף 13ד’ לחוק הפצת שידורים, המועצה מאשרת את רישום חברת סלקום ישראל בע”מ, ח.צ. 511930125, במרשם (כהגדרתו בסעיף 13ב לחוק הפצת שידורים), כספק תכנים, בכל הנוגע לשירות “סלקום TV” ולממשקים לשידורים על גבי האינטרנט שבשליטתה”.

* ב- 16.9.2022 פירסמתי כאן באתר ידיעה העוסקת בחברת HOT בנושא דומה.