החלטת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין לגבי רישום הוט מערכות תקשורת במרשם ספקי תכנים לפי חוק הפצת שידורים

ב- 13.9.2022 פורסמה החלטת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין (במשרד התקשורת) מספר 2-10/22 מתאריך 17.8.2022 בעניין רישום חברת הוט מערכות תקשורת בע”מ במרשם ספקי תכנים לפי סעיף 13ד לחוק הפצת שידורים.

בהודעת המועצה נאמר כי “למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין  הוגשה בקשה מטעם חברת הוט מערכות תקשורת בע”מ – הידועה בשמה המסחרי כ- HOT –  והמחזיקה ברישיון כללי לשידורי כבלים  להירשם כ”ספק תכנים” במרשם ספקי תכנים שמנהלת המועצה לפי סעיף 13ד לחוק הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות, התשע”ב – 2012.

“ככלל, ספק תכנים הרשום במירשם ספקי התכנים המנוהל על ידי המועצה, זכאי לקבל הסכמה ורישיון לשידור שידוריו של גוף משדר, ברשת האינטרנט, לפי סעיפים 13ג(א) ו-(ב) לחוק הפצת שידורים.

“בקשת הוט הוגשה בהתאם לכללי הרישום שקבעה המועצה במסגרת החלטת מועצה מספר 2-15/2017 מיום 7.9.2017. הוט ציינה בבקשה כי פעילותה העיקרית היא שידור תכנים המיועדים לציבור בישראל וכי היא משדרת ביוזמתה מגוון ערוצים ותכנים על פי דרישה. הוט הבהירה כי השירות כולל שידורים של ערוצים לינאריים ו/או שירות  VOD וכן שירותים נוספים ונלווים, כפי שיהיו מעת לעת.

“בנוסף, ציינה הוט כי התכנים משודרים באמצעות ממשק שבשליטתה. בעקבות פנייה של הצוות המקצועי של מועצה אליה, הוט הבהירה, כי בקשתה מתייחסת להפעלת שירות שידורים ב- OTT –  וזאת במתכונת המוצעת היום ובכל מתכונת ומיתוג עתידיים כפי שיהיו מעת לעת ובכלל זה תחת המותג HOT  ו/או NEXT  ו/או כל שם אחר.

“בהתאם לכללים, בקשת הוט הוגשה בליווי תצהיר כנדרש המאשר את העובדות המפורטות בבקשתה. כמו כן צורפה לבקשה כנדרש הצהרה לפיה הוט פועלת בהתאם להוראות חוק זכות יוצרים וחוק זכויות מבצעים ומשדרים”.

החלטת המועצה: “לאחר בחינת בקשת הוט לרבות התצהיר שצורף לה בהתאם לנדרש בחוק ובכללים, ולהבהרה שהתקבלה מהוט, המועצה השתכנעה כי חברת הוט מקיימת את התנאים שבהגדרה “ספק תכנים” שבסעיף 13ב לחוק הפצת שידורים, בכל הנוגע לממשקים לשידורים על גבי האינטרנט. על כן, בעניין זה, יש לקבל את בקשת הוט להירשם במירשם.

“לפיכך, בהתאם לסמכותה לפי סעיף 13ד לחוק הפצת שידורים, המועצה מאשרת את רישום חברת הוט מערכות תקשורת בע”מ, ח.פ 520040072, במירשם (כהגדרתו בסעיף 13ב לחוק הפצת שידורים), כספק תכנים בכל הנוגע לממשקים לשידורים על גבי האינטרנט שבשליטתה”.