הלמ”ס ביטל מכרז שפירסם בתחום הענן; עתה הוא מפרסם את המכרז מחדש

■ ב- 16 בספטמבר 2022 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: הלמ”ס מפרסם מכרז לאספקת זכויות שימוש ופיתוח יישומים בתשתית CRM בענן.

■ ב- 2 באוקטובר 2022 פורסמה הודעה של הלמ”ס בה נאמר כי “בעקבות החלטת וועדת המכרזים של הלמ”ס, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מודיעה על ביטול מכרז 2022/37, לאספקת זכויות שימוש ופיתוח יישומים בתשתית CRM בענן עבור הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה”.

■ בתשובה לפניית Read IT Now נמסר מדוברות הלמ”ס כי “המכרז המדובר בוטל בשל קיומו של מכרז מרכזי ביחס לחלק מהשירותים הנדרשים. אעביר לך בהזדמנות את הנוסח של ועדת המכרזים”. [הערה: ההזדמנות טרם אירעה ונוסח ועדת המכרזים טרם הועבר עד כה אבל המשכתי הלאה].

■ ב- 17.11.2022 פורסם מכרז חדש: מכרז פומבי 50-2022 לאספקת זכויות שימוש בתשתית סי.אר.אם CRM  בענן. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 18.12.2022.

“[…] השירותים שיינתנו על ידי הספק הזוכה אשר ייתן מענה לכל צרכי הלמ”ס, צריכים לענות על דרישות תקניות עדכניות, כלליות ומקצועיות, בתחום טכנולוגיות המידע בכלל ובענף אבטחת המידע בפרט המקובלות בארץ ובעולם, וכן על הדרישות המפורטות בחלק הטכני של המכרז.

“במסגרת השירותים הנדרשים הספק יידרש לבצע, בין היתר, את כל אלה:

+ אספקת זכויות שימוש בתשתית ה- CRM  בענן בהתאם לסוגי המשתמשים שייקבעו על ידי הלמ”ס;

+ בהמשך ובנוסף לסעיף 1, מתבקשים המציעים להציע הצעות לשירות העברה של מערכות הלמ”ס מה- region  הזמני שהוקם באירופה, ל- region  בארץ, שיופעל אצל אחד מזכייני רובד 1 בפרוייקט נימבוס.

“[…] מכרז זה מפורסם בהתאם לסיכומים תקציביים עם משרד האוצר בשנת 2022 אך ללא תקציב בפועל. על כן, חתימה על הסכם התקשרות עם הספק הזוכה תבוצע בהתאם לקיום של תקציב בפועל.

“[…] מבלי לגרוע מהוראות המכרז, ובכלל זה מזכויות הלמ”ס להורות על ביטול המכרז, הזכייה, ההתקשרות וכיוצא באלה, ככל ולא יהיה תקציב מתאים רשאית הלמ”ס להשהות את ההתקשרות או לבטל את המכרז במלואו או חלקים ממנו, וזאת ללא מתן פיצוי כלשהו למציע הזוכה. ביצוע הפרוייקט מותנה באישור וועדת ענן ממשלתית המאשרת בניית מערכות בסביבת ענן. ייתכן והספק הזוכה יידרש להשלים מידע הנדרש לדיוני הוועדה על בסיס הפתרון המוצע. במידה והוועדה תדרוש שינויים בפתרון המוצע, יידרש הספק הזוכה להתאים את הפתרון לדרישות וועדת הענן הממשלתית. במידה ותהיינה עלויות נוספות או הפחתת עלות בעקבות הדרישות, רשאית הלמ”ס לשקול את הצעת המחיר המעודכנת. היה וועדת ענן תדחה את הפתרון, יבוטל המכרז ללא פיצוי הספק. זאת, מבלי לגרוע מהוראות המכרז, ובכלל זה מזכויות הלמ”ס להורות על ביטול המכרז, הזכייה, ההתקשרות וכיוצא באלה, מכל סיבה אחרת שהיא”.