הידיעות שפורסמו בעבר ב- Read IT Now לגבי הפרעות קשר בדרום הארץ (שהמקור של מקצתן – מעבר לגבול)

16:04 06.03.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

בשבוע שעבר פירסם משרד התקשורת על הפרעות סלולר בדרום הארץ שמקורן מעבר לגבול וכי המשרד פועל בשיתוף עם כורמים ממשלתיים שונים לפיתרון הבעייה. מידע זה החזיר אותי למספר ידיעות שפירסמתי בעבר כאן ב”ריד איט נאו”.

הידיעה הבולטת ביותר פורסמה כאן ב- 1 בספטמבר 2017, תחת הכותרת “אושרה התקשרות מ”י עם מוטורולה בפטור ממכרז בהיקף 150 מיליון ₪ לגבי מערכת “ניצן”; המשטרה: “מדובר במערכת האמורה לשרת את המשטרה במשך שבע השנים הבאות, לפחות”.”

הייתה זו ידיעה לכאורה פשוטה על בקשת התקשרות בפטור ממכרז. ואולם, בנימוקי ההחלטה לאישור בקשת הפטור נכללה הפיסקה הבאה (שפירסמתי אותה במסגרת הידיעה שלי): “במהלך 2016 החלו הפרעות בקליטה באתרי הקשר ברחבי הארץ עקב שינוי בהקצאת התדרים במדינות השכנות כך שתדרי תקשורת סלולרית החלו לחפוף לתדרי הרשת. ההפרעות מהוות קושי ממשי ופגיעה משמעותית בכשירות המבצעית של מערכת ‘ניצן’ ועל כן אושרה במשטרה ישראל תוכנית להתמודדות עימן בטווח המיידי. תוכנית זו כוללת בעיקרה הרחבת השימוש בטכנולוגיית TDMA ועלותה מוערכת בכ- 80 מיליון ש”ח.”

בידיעה המקורית שלי ציינתי שפנייה ותזכורת בנושא זה אל משרד התקשורת – לא נענתה. שלושה ימים לאחר שפירסמתי את הידיעה קיבלתי במייל את התגובה הקצרה הבאה ממשרד התקשורת: “אנא פנה למשטרת ישראל, גם בשל הסיווג של חלק מהדברים”.

לא המשכתי לעקוב אחר נושא זה. ואולם, במוצאי שבת 16.9.2017 הוספתי עדכון לידיעה שלי וכתבתי: “תחת הכותרת ‘ראשונים לדווח’, אבי וייס עורך “טלקום ניוז” מדווח על דבר פרסום הפטור הזה של משטרת ישראל, 15 יום לאחר שדווח עליו ב- Read IT Now”. מעניין איך “מומחה הטלקום [ש]מדבר” טוען – שבועיים לאחר שהדברים פורסמו לראשונה כאן באתר זה – כי הוא הראשון לדווח עליהם. אבל אין זו הפעם הראשונה שהוא עושה זאת.

ואם בהפרעות סלולר בדרום עסקינן, הרי שכדאי גם להזכיר כי ב- 9.9.2013 פירסמתי כאן באתר את הידיעה שכותרתה “דיווח: צבא מצרים ניתק רשתות תקשורת קוויות וסלולריות בסיני במסגרת פעילותו נגד הקבוצות החמושות באזור“.

יצויין גם שב- 29.4.2017 דווח באתר וואלה (כמו גם במספר אתרים אחרים) כי “תושבים באיזור פיתחת ניצנה בדרום הארץ טוענים היום (שבת) כי רשתות הסלולר באזור נחסמו. על פי מידע שהגיע לתושבים ולגורמים במועצה האזורית רמת הנגב הרשתות נחסמו על רקע שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא קציעות ונפחא הסמוכים, על מנת למנוע מהם לבצע שיחות טלפון. עם זאת, תושבים באזור הסמוך לגבול מצרים מסרו כי ההשבתה הובילה לכך שהם אינם יכולים להשתמש במכשירי טלפון סלולריים או בכל ציוד אחר המבוסס על רשת סלולרית, כולל מחשבי השקיה ובקרה – דבר המסכן, לדבריהם, את שטחי החקלאות באזור, נוכח החום הכבד הצפוי בימים הקרובים. כמו כן, חסימת הרשת מגבילה את יכולתם של התושבים להיות ערוכים למקרי חירום”.