החשכ”ל אישר למשרד החוץ התקשרות המשך בפטור ממכרז עם קלע שלמה [לשנתיים בהיקף 20 מיליון ₪] לקידום המאבק בתופעת הדה- לגיטימציה

החשב הכללי במשרד האוצר אישר למשרד החוץ התקשרות המשך בפטור ממכרז עם קלע שלמה [לתקופה מקסימלית של שנתיים בהיקף 20 מיליון ₪] לקידום המאבק בתופעת הדה- לגיטימציה (דל”ג).

יצויין כי מדובר בהתקשרות לשנה עם אופציה לשנה נוספת כאשר כל שנה מהשתיים היא בהיקף של 10 מיליון ₪. מתוך סכום זה, חלקו של משרד החוץ יהיה 5 מיליון ₪ כך שאם ההתקשרות תימשך שנתיים – מאושרת התקשרות של המשרד בהיקף של 10 מיליון ₪.

זאת לפי “תקנה 3(4)(ב)(3) בתנאים זהים לתנאי ההתקשרות הראשונה ובנסיבות שבהן השמירה על האחידות נדרשת מטעמי חסכון ויעילות”.

וועדת הפטור אישרה את ההתקשרות והינחתה כי “האופציה תהיה באישור סגן בכיר לחשב הכללי האמון על המשרד בכפוף להצגת סקירת אפקטיביות המיזם בשנת הפעילות המאושרת”.

יצויין כי ב- 2.2.2022 פירסמתי ידיעה כאן באתר על כוונת ההתקשרות.

בנימוקי וועדת הפטור נאמר בין היתר כי “[…] מהות ההתקשרות עם החברה היא לטובת המאבק בתופעת הדה-לגיטימציה והחרמות באמצעות קידום יוזמות משותפות עם  ארגונים המקדמים את מעמד ישראל בעולם ויצירת תשתיות של כלים ותוכן לטובת צרכי הקהילה הפרו ישראלית ברחבי העולם.

“החברה תפעל במסגרת חמישה תחומים לטובת המטרות הבאות: מחקר ומידע;  פעילות ברשת בדגש על רשתות החברתיות; ארגון, הבאה וניהול של משלחות וביקורים בישראל, בדגש על משפיענים לא יהודים; פעילויות תודעת המונים ופעילויות אקטיביות בזירות העניין עצמן. – פעילות שטרם נעשתה; הנגשת רעיונות חדשים למקבלי החלטות ולתורמים בעולם היהודי ופיתוח כלים חדשים למאבק בדה-לגיטימציה לישראל.

“התחומים המפורטים לעיל מתכתבים זה עם זה, מתגברים אחד את פעולתו של האחר ויוצרים סינרגיה בפעולת הרשת הפרו-ישראלית.

“החברה הוקמה מראש כתשתית אפשרית למיזם עתידי עם ממשלת ישראל לטובת המאבק בדה-לגיטימציה, ומשכך מטרותיה תואמות את מטרות הממשלה והיא אינה מזוהה עם אינטרסים ספציפיים שעשויים להרתיע שותפים פוטנציאליים מלחבור אליה. במסגרת ההתקשרות המיזם המשותף יהיה עיסוקה היחידי של החברה והיא לא תעסוק בפעילות אחרת זולת המיזם.

“המשרד פרסם בחינת קיומם של מיזמים נוספים בהתאם לתקנה 3ב לתקנות חובת המכרזים, ולא התקבלו השגות”.