המאבק בדה-לגיטימציה: הודעה על כוונה להתקשרות לביצוע מיזם משותף של משרד החוץ עם קונצרט (חל”צ)[לשעבר, קלע שלמה] בהיקף 25 מיליון ₪ לשנתיים

08:02 02.02.2022

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

משרד החוץ פירסם (1.2.2022) הודעה על כוונה להתקשרות לביצוע מיזם משותף של המשרד עם קונצרט (חל”צ)[לשעבר, קלע שלמה] בהיקף 25 מיליון ₪ לשנתיים.

בהודעת משרד החוץ נאמר כי “החלטה מספר ב/30 של ועדת שרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) מיום 13 באוקטובר 2015 הסמיכה את המשרד לנושאים אסטרטגיים לבחון את האפשרות להתקשר עם גוף ייעודי לשם יישום חלק מפעילותו בנוגע למאבק בתופעת הדה-לגיטימציה [דל”ג], בתיאום עם משרד המשפטים והחשב הכללי במשרד האוצר.

“במסגרת זו, הוחלט על חבירה לתשתית אזרחית (גוף ייעודי במעמד משפטי של חברה לתועלת הציבור) להקמת מיזם משותף בין ממשלת ישראל למנהיגות העם היהודי בעולם, לטובת מאבק בקמפיין הדה-לגיטימציה כנגד ישראל.

“החלטה זו עוגנה בהחלטת ממשלה מספר 3299. בהחלטה נקבע כי עלות המיזם בכללותו תהא 256 מיליון ש”ח (כולל מע”מ ככל שיחול) וחלקה של החל”צ במימון המיזם יהא לפחות 50% מעלות המיזם בפועל.

“לאחר קבלת כל האישורים הנדרשים, ביום 8.5.2018 נחתם הסכם התקשרות בין המשרד לנושאים אסטרטגיים, אשר מסתיים ביום 31.12.2021.

“במסגרת התקשרות זו, קונצרט פעלה להקמת תשתיות פעילות, מידע ומחקר וביצעה מגוון פרויקטים בהיקף מצטבר של כ- 45 מיליון ₪ עד כה.

“ביום 19.7.2021 התקבלה החלטת הממשלה 136 על העברת שטח פעולה מהמשרד לנושאים אסטרטגיים למשרד החוץ, ביטול המשרד לנושאים אסטרטגיים ותיקון החלטות ממשלה. במסגרת כך, עבר ניהולו של המיזם למשרד החוץ. בהמשך לכך, ביום 23.1.2022 עברה בממשלה הצעת מחליטים המסמיכה את משרד החוץ להתקשר עם גוף ייעודי כאמור, ומגדירה את חלקה של הממשלה במימון המיזם.

מהות ההתקשרות: מיזם משותף ללא כוונת רווח לפי תקנה 3(30) לתקנות חובת המכרזים, עם קונצרט (חל”צ), ח.פ 515452316, לטובת קידום הסיפור הישראלי ולמען המאבק בתופעת הדה-לגיטימציה והחרמות באמצעים של בניית קהילות פעילים, קידום יוזמות משותפות עם ארגונים המקדמים את מעמד ישראל, יצירת תשתיות של כלים ותוכן לטובת צרכי הקהילה הפרו ישראלית ברחבי העולם.

מטרות ההתקשרות: מטרת ההתקשרות היא עריכת מיזם משותף, ללא כוונת רווח, לקידום הסיפור הישראלי ולמען המאבק בתופעת הדה-לגיטימציה והחרמות באמצעים של בניית קהילות פעילים, קידום יוזמות משותפות עם ארגונים המקדמים את מעמד ישראל, יצירת תשתיות של כלים ותוכן לטובת צרכי הקהילה הפרו-ישראלית ברחבי העולם.

החל”צ תפעל במסגרת חמישה תחומים לטובת המטרה האמורה: מחקר ומידע, המייצר מחקר אודות התופעה וביטוייה בתת המערכות השונות, כמו גם יצירת בסיס מידע; ENGAGEMENT במרחב המקוון – פעילות ברשת בדגש לרשתות החברתיות, אך לא רק; ENGAGEMENT בישראל – ארגון, הבאה וניהול של משלחות וביקורים בישראל, בדגש על משפיענים לא יהודים; ENGAGEMENT במרחב הגלובלי – פעילויות תודעת המונים ופעילויות אקטיביות בזירות העניין עצמן; מיצוי חכמת ההמון – הנגשת רעיונות חדשים למקבלי החלטות ולתורמים בעולם היהודי ופיתוח כלים חדשים למאבק בדה-לגיטימציה לישראל.

“תחומים אלה מתכתבים זה עם זה, מתגברים אחד את פעולתו של האחר ויוצרים סינרגיה בפעולת הרשת הפרו-ישראלית. הפיכת המיזם למרכז של מידע, אסטרטגיה ותקציב תאפשר יצירת מרכז עצבים שיביא לייעול ברור במאמצים הגלובליים במאבק בתופעה.

השותף למיזם – החברה לתועלת הציבור “קלע שלמה” (לימים “קונצרט”) הוקמה בשלהי שנת 2016, וקיבלה את אישור הרישום שלה בנובמבר 2016. החברה הוקמה מראש כתשתית אפשרית למיזם עתידי עם ממשלת ישראל לטובת המאבק בדה-לגיטימציה, ומשכך מטרותיה תואמות את מטרות המערכה והיא אינה מזוהה עם אינטרסים ספציפיים שעשויים להרתיע שותפים פוטנציאליים מלחבור אליה.

“במסגרת ההתקשרות, המיזם המשותף יהיה עיסוקה היחידי של החברה והיא לא תעסוק בפעילויות אחרות זולת המיזם, וכך כל מערכותיה יותאמו לצורך השגת מטרות המיזם. החברה מתחייבת להעמיד את סכום המימון המקביל ממקורות חוץ ממשלתיים (תורמים).

נימוקים לסיווג המיזם כמיזם משותף – המחויבות לביצוע הפעילות: החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני מאוקטובר 2015 הטילה על המשרד את האחריות הכוללת להובלת המערכה נגד תופעת הדל”ג והחרמות נגד ישראל, ובכלל כך הסמיכה את המשרד לבחון את האפשרות להתקשר עם גוף ייעודי לשם יישום חלק מפעילותו בנוגע למאבק בתופעת הדה-לגיטימציה. מכאן שהמחויבות לביצוע המיזם נובעת מאחריותו של המשרד בהתאם להחלטת הקבינט האמורה.

“מקור היוזמה לקיום הפעילות: היוזמה לביצוע המיזם הגיעה מהמדינה. לאחר שלא נמצא גוף קיים מתאים לביצוע המיזם, הוחלט על שיתוף פעולה עם חל”צ שהוקם במיוחד כתשתית אופציונלית שעל גביה תתאפשר הקמת מיזם עתידי עם ממשלת ישראל לטובת המאבק בדה לגיטימציה.

“מידת המעורבות בעת ביצוע הפעילות: המיזם מנוהל באמצעות ועדת היגוי שבה לנציגי הממשלה, ובכלל כך נציגי המשרד, ישנה נציגות של 50% מחברי הוועדה. מנגנון קבלת ההחלטות שיגובש יבטיח את הצורך בקבלת הסכמת נציגי הממשלה.

“היקף המימון: המשרד מממן עד 50% מכלל העלות של המיזם. שאר העלות ממקורות חוץ ממשלתיים (תורמים).

“במסגרת ההתקשרות עם החל”צ הוקמה ועדת היגוי שתהווה את הסמכות העליונה בנוגע למדיניות הפעלת המיזם המורכבת מנציגי הממשלה ונציגי השותפים במיזם, כאשר הנציגות הממשלתית מהווה לכל הפחות מחצית מכלל חברי ועדת ההיגוי ועל חבריה יימנו יועמ”ש המשרד וחשב משרד רה”מ, או נציגיהם.

“בהתאם לדרישת משרד המשפטים ואגף החשכ”ל  הוגדרו מערכי בקרה על פעילות הגוף הייעודי, שעוגנו במסגרת ההסכם. כמו כן, גובש נוהל התקשרויות לחל”צ. בנוסף יוקם מערך מחקר מלווה ע”י חברת בקרה חיצונית שתופעל לצרכי מעקב ובקרה מטעם המשרד.

בהתאם לתקנה 3ב(ג) לתקנות חובת המכרזים, אדם המבקש לבצע מיזם דומה למיזם האמור רשאי לפנות בנושא לוועדת המכרזים עד לתום תקופת הפרסום כאמור בתקנה 3ב(ב)“.