החשכ”ל אישר הרחבת התקשרות של משרד האוצר/מרכב”ה עם סאפ ישראל לצורך רישוי ורכיבים למערכת ERP [בהיקף של 15 מיליון אירו]

הגוף המפרסם: משרד האוצר/מרכב”ה

תקנה: תקנה 3(4)(ב)(3) בתנאים מיטיבים עם המזמין ובנסיבות שבהן השמירה על האחידות נדרשת מטעמי חסכון ויעילות

שם הספק: סאפ ישראל בע”מ

היקף ההתקשרות המבוקש/המאושר: 15,389,732 אירו

מהות ההתקשרות: רישוי ורכיבים למערכת ERP

התחלת ההתקשרות: 27 בדצמבר 2021; סיום ההתקשרות: 1 בספטמבר 2031

החלטה: אושר ע”י החשכ”ל בהמלצת וועדת הפטור המרכזית

הערות:  בנימוקי וועדת הפטור המרכזית נאמר בין השאר כי “במסגרת מכרז 2000/10 בשנת 2000 למערכת ERP לחשב הכללי, זכתה חברת נס נציגת SAP בישראל באותו מועד.

“ההסכם עם החברה נחתם בספטמבר 2001 כאשר תקופת ההתקשרות נקבעה ל- 15 שנה עד לחודש ספטמבר 2016 (או – 10 שנים בתוספת 5 תקופות אופציה בנות שנה כל אחת). בשנת 2009 הוסב ההסכם מחברת נס לחברת סאפ ישראל.

“ביום 10 בדצמבר 2013 מינתה החשבת הכללית צוות לבחינת משמעויות סיום תקופת ההתקשרות עם החברה. הצוות התבקש לבחון את המשמעויות של סיום תקופת ההתקשרות. הצוות המליץ להמשיך את ההתקשרות עם חברת SAP ישראל לתקופה ממושכת נוספת תוך שמירת הקידמה הטכנולוגית והאפליקטיבית של המערכת. נכון למועד ההמלצות טרם הסתיים שלב העלייה לאוויר של המערכת בכל המשרדים והיחידה טרם הפכה ליחידת מערכות מידע כפי שמוכר ונדרש.

“בהמשך להמלצת הצוות, ועדת המכרזים המיוחדת להתקשרויות מרכב”ה וועדת הפטור אישרו ביום 29 בדצמבר 2015 את הארכת והרחבת ההתקשרות בסך כולל של כ- 34.746 מיליון אירו לתקופה של עשר שנים ואופציית הארכה נוספת של חמש שנים, עד לשנת 2031.

“האישור ניתן לטובת תשלומי תחזוקה לאורך השנים, רכישת רישוי וייעוץ המתבסס על המידע שהיה ידוע באותו מועד ומגבלת התקציב.

“כחלק מהפיכת מרכב”ה ליחידת מערכות מידע התבקשה היחידה להמשיך ולהטמיע מערכות נוספות בסביבת העבודה שלה על מנת להפיק את מירב היתרונות ממערכת ERP  רוחבית ממשלתית. בהתאם, נרכשו לאורך השנים, לאחר בחינה מדוקדקת, מוצרים שונים.

“מרכב”ה כמערכת ממשלתית רוחבית הינה מערכת דינמית אשר תפקידה לתת מענה הן לגידול בכמויות משתמשים במערכות שהופעלו והן למערכות חדשות המופעלות בהתאם לצרכים המועלים ע”י גופי המטה השונים (חשב כללי, נציבות שירות המדינה ואג”ת) ומאושרים ע”י ועדות ההיגוי המקצועיות המנחות את מרכב”ה בתחומי הפעילות השונים.

“עקב האצת תהליכים שונים בממשלה, גידול בפריסה של מרכב”ה והרחבת תחומי הפעילות של מרכב”ה נוצר צורך לביצוע רכש נוסף מעבר לאומדן כפי שאושר על-ידי ועדת הפטור בשנת 2015.

“על כן, מבוקש הגדלת הפטור לצורך רכישת רכבים שפורטו במסמכי הבקשה. יובהר, כי הרכש המפורט כולל רכש רישיונות חדשים בשנת 2022 בלבד ועלויות התחזוקה הנובעות ממנו עד לסוף ההתקשרות.

“בהתאם להנחיית החשב הכללי, במהלך שנת 2022 יתבצע תכנון אסטרטגי במסגרתו יעודכן האומדן לשנים הקרובות.

“הרחבת ההתקשרות הינה בתנאים זהים לחלק מהרכיבים ומטיבים ברכיבים אחרים ביחס להתקשרות המקורית”.