החשכ”ל אישר בקשה להתקשרות המשך נוספת בפטור ממכרז: מ”י – מוטורולה [רכש ותחזוקה יחידות הקצה במערכת הקשר “ניצן”; לשנה, 12 מיליון ש”ח]

הגוף המפרסם: משטרת ישראל (מ”י)

תקנה: תקנה 3(4)(ב)(3) בתנאים מיטיבים עם המזמין ובנסיבות שבהן השמירה על האחידות נדרשת מטעמי חסכון ויעילות

שם הספק: מוטורולה סולושנס ישראל בע”מ

מהות ההתקשרות: רכש ותחזוקה יחידות הקצה במערכת הקשר “ניצן

התחלת ההתקשרות: 1 במאי 2021; סיום ההתקשרות: 1 במאי 2022 [הבקשה המקורית הייתה להתקשרות של שלוש שנים]

היקף ההתקשרות המבוקשת: 36 מיליון ₪; היקף ההתקשרות המאושרת: 12 מיליון ₪

החלטה: אושר ע”י החשב הכללי בהמלצת וועדת הפטור המרכזית

הערות: וועדת הפטור המרכזית אישרה את הבקשה וציינה כי “במהלך תקופה זו על המשרד לבחון ביחד עם הרפרנטורה יציאה להליך מכרזי”.

בנימוקי וועדת הפטור נאמר בין היתר כי “במסגרת פרוייקט ‘ניצן’, בשנת 2008 ,התקשרה משטרת ישראל עם חברת מוטורולה להקמת מערכת קשר דיגיטלית. המערכת מופעלת במשטרת ישראל החל משנת 2010 ומשמשת בעיקר לצורך התקשרות במהלך פעילות מבצעית יומיומית של כלל השוטרים ושל גופים מקצועיים נוספים.

“במקביל, כחלק מהפרויקט פרסמה המשטרה מכרז פומבי (25/2010) לרכש ותחזוקת מכשירי קשר ואביזרים נלווים. כחלק מההליך המרכזי, פנתה המשטרה לחברות בינלאומיות כך שייקחו חלק במכרז.  בסופו של ההליך נקבעה חברת מוטורולה סלושנס כזוכה.

“תקופת ההתקשרות במכרז נקבעה על 10 שנים אשר הסתיימו בפברואר 2021. טרם סיום תקופת ההתקשרות הוציאה המשטרה הזמנה לקבלת שירותי תחזוקה למכשירי הקשר עד סוף חודש אפריל 2021 .

“מהמשרד נמסר כי אין כרגע היתכנות כלכלית לצאת למכרז, שכן המכשירים הקיימים במשרד הן של הספק אשר יצריך עדיין את תחזוקתם, כמו כן הרכש המסיבי של מכשירי הקשר בוצע בשנות הקמת המערכת ובשנים ראשונות להפעלתה וכעת לא נדרשת רכישה בהיקפים גדולים.

“סכום ההתקשרות המבוקש מורכב מתחזוקת יחידות הקצה בהיקף של 6,453,000 ₪ לשנה ומרכש עתידי של מכשירי קשר בהיקף של 5,600,000 ₪ לשנה, סה”כ – 12,000,000 ₪ לשנה עבור תחזוקה ורכש.

“מרכיב ההתעצמות ברכש כולל אביזרים הנחוצים להמשך הפעלת מערך מכשירי הקשר: מיקרופונים למקלט משדר (מקמ”ש) נייח ונישא, סוללות למקמ”ש, אנטנות לנישא, כבלי מתח להתקנה, כבלי תקשורת להתקנה ברכבים, מטענים למקמ”ש, תפסני חגורה, יחידות בקרה למקמ”ש וכו’.”

הערת עורך Read IT Now: ב- 30 באפריל 2021 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: החשכ”ל (בהמלצת וועדת הפטור המרכזית) אישרה חלקית התקשרות בפטור ממכרז של מ”י עם מוטורולה [תחזוקת מערכת הקשר “ניצן”].