החשב הכללי אישר בקשת מ”י ליציאה למכרז סגור בין הספקים המורשים לשיווק AZURE של Microsoft

החשב הכללי במשרד האוצר אישר למשטרת ישראל יציאה למכרז סגור בין הספקים המורשים לשיווק שירותי ענן AZURE של Microsoft. זאת בהמלצה של וועדת הפטור המרכזית.

בנימוקי הוועדה נכתב כי “הוועדה ממליצה על אישור ההתקשרות לתקופה שמיום 1.1.2022 עד ליום 30.6.2022, בתוספת אופציה לתקופה שמיום 1.7.2022 ועד ליום 31.12.2022, אשר מימושה יהיה בכפוף להתניות.

“ככל שיינתן אישור החשב הכללי להארכת ההתקשרות מאשרת ועדת הפטור החרגה מהמכרז המרכזי בהתאם לתקנה 14ב לתקנות חובת המכרזים ויציאה למכרז סגור בקרב המפיצים המורשים של מיקרוסופט: חברת גטר, חברת אזטק טכנולוגיות, חברת Dario IT Solutions LTD וחברת  U-Btech Solutions LTD. היקף ההתקשרות המבוקש/המאושר: 6,000,000 ₪.

“משטרת ישראל משתמשת בשירותי הענן של חברת מיקרוסופט כפלטפורמה לקבלת שירותי ענן מנהלתיים, מבצעיים ומצילי חיים. ההתקשרות החלה במסגרת מכרז בשנת 2016 תחת הסכם מחירים מירביים לשימוש במוצרי חברת מיקרוסופט.

“בשנת 2019 אושר פטור ספק יחיד לחברת מיקרוסופט באותו עניין ולאחר מכן, בשנת 2020 האריכו את ההתקשרות עד לסוף  שנת 2021.

“במאי 2021 פירסם מנהל הרכש את תוצאות המכרז המרכזי לשירותי ענן, פרוייקט נימבוס. במכרז נקבעו שני זוכים – החברות אמזון וגוגל.

“כפועל יוצא למכרז, החלה עבודה למעבר לשירותי הענן במסגרת המכרז המרכזי במ”י.

“בשיחות שקיימו מ”י עם מינהל הרכש הממשלתי סוכם כי יש לבצע פרסום דבר כוונה להתקשרות עם הספק לשנה וכי יש לציין את היערכות מ”י למעבר לזוכים במסגרת פרויקט נימבוס. התקשרות זו פורסמה ולא התקבלו הסתייגויות.

“בחוות דעתו של מינהל הרכש צוין כי אין מניעה מלאשר את בקשת מ”י בכפוף להתניות הבאות: ההתקשרות תהיה לתקופה מירבית של שנה, כלומר עד ליום 31.12.2022 לכל המאוחר והיא תחולק לתקופת התקשרות ראשונה עד ליום 30.6.2022 וזכות ברירה החל מיום 1.7.2022 ועד ליום 31.12.2022.

“טרם מימוש זכות הברירה, משטרת ישראל תעביר לעיון מינהל הרכש הממשלתי דו”ח המפרט את סטטוס המעבר לפלטפורמת הענן של הזוכים במכרז המרכזי וזאת בהתאם לאבני הדרך ולתהליך שגובש במסגרת תכנית ההגירה המחייבת שגובשה על ידי משטרת ישראל וצורפה לבקשתה אל ועדת הפטור.

“מימוש זכות הברירה יותנה בבחינה, בקרה ואישור של ועדת המכרזים המשרדית, אשר תבחן לצורך כך, בין היתר, את סטטוס התכנון, הבחירה, המעבר וההפעלה של פעילויות מפלטפורמת הענן של Microsoft  לפלטפורמת הענן של הספקים הזוכים במכרז המרכזי.

“המערכות הקיימות בענן הינן קריטיות לרציפות התפקודית של מ”י ולהמשך הנגשת השירות לאזרח הצורך על כן, נדרשת הארכת התקשרות”.

* ידיעה קודמת פורסמה כאן באתר זה.