דיווח: שרת התקשורת הפלסטינית תפנה לבתי-משפט בינלאומיים אם לא יוסרו ההגבלות הישראליות על מגזר התקשורת הפלסטיני

סוכנות הידיעות הפלסטינית מען מדווחת כי Safa Nasser Eldin שרת התקשורת הפלסטינית אמרה שתפנה לבתי-משפט בינלאומיים אם ייכשלו כל הצעדים החלופיים להסרת ההגבלות הישראליות על מגזר התקשורת והמידע הפלסטיני. לדבריה המגבלות הללו עולות לרשות הפלסטינית מיליוני דולרים מידי שנה.

בכינוס של מגזר טכנולוגיית המידע אמרה השרה לנוכחים כי קיימים אתגרים פנימיים דוגמת חוקים מיושנים והיעדר ארגון. אולם האתגר הגדול ביותר לדעתה הוא ההגבלות הישראליות כיוון שישראל מונעת מציוד להגיע לחברות התקשורת ונמנע מהן לפעול באזור C.

השרה אומרת כי בעשר בשנים האחרונות פעלו הרשות הפלסטינית ואש”ף בצורה אינטנסיבית להסרת המגבלות הישראליות על מגזר התקשורת, דבר אשר מובטח בהסכמי אוסלו אשר ישראל, לטענתה, הייתה איטית ביישום שלהם בהקשר זה.

בשל המצב הנוכחי מגזר התקשורת הפלסטיני אינו יכול לסייע לרשות הפלסטינית הניצבת בפני משבר כלכלי עצום. “המדינויות האגרסיביות של ישראל פוגעות בהתפתחות טכנולוגיית המידע והתקשורת [הפלסטינית]” אמרה השרה לסוכנות הידיעות מען.

היא אמרה עוד כי חברות סלולר ישראליות שולטות כיום ביותר מ- 20% מהשוק הפלסטיני והכנסותיהן השנתיות משוק זה מסתכמות ב- 150 מיליון דולר אולם הן לא משלמות מסים לרשויות הפלסטיניות [קיראו גם בידיעה קודמת בנושא].