דיווח: איגוד התקשורת העולמי צפוי לערוך חקירה בדבר ההגבלות הישראליות על תדרים לפלסטינים

Suleiman Al-Zuheiri סגן שר התקשורת הפלסטיני אמר בראיון לרדיו קול פלסטין ב- 15 בספטמבר 2012 כי איגוד התקשורת העולמי [International Telecommunications Union, ITU] יחקור את סירובה של ישראל להעניק תדרי רדיו נוספים לרשות הפלסטינית.

לדבריו הסכים ITU לשלוח לאזור וועדה אשר תחקור את הנושא אולם טרם נקבע מועד לבואה של וועדה זו.

סגן השר הפלסטיני אמר כי סירןבה של ישראל להעניק תדרים נוספים פוגע בעבודתן של חברות התקשורת הסלולריות הפלסטיניות Jawwal [השייכת לקבוצת התקשורת הפלסטינית פלטל Palestine Telecommunications Company, PALTEL] ו- Wataniya Palestine Mobile Communications ואף מקשה הקמתן של חברות סלולר חדשות.

הוא ציין כי חברות סלולר ישראליות שולטות כיום ב- 20% מהשוק הפלסטיני והכנסותיהן השנתיות משוק זה מסתכמות ב- 150 מיליון דולר אולם הן לא משלמות מסים לרשויות הפלסטיניות.

סגן השר הפלסטיני אמר עוד כי משרדו יגביר את מאמציו נגד חברות הסלולר הישראליות שימשיכו למכור שירותים בשטחים הפלסטינים בצורה לא-חוקית, בניגוד להסכמי אוסלו ולחוקים ולתקנות הפלסטיניים. הוא אמר כי ישראל מבקשת לגזול את התדרים הפלסטיניים לטובת ההתנחלויות וכי התדרים שהפלסטינים רוצים קרובים מאוד במקרים רבים לאלה שצה”ל משתמש במצקת מפעילויותיו הרגישות.