דיווח: קבוצת האקטיביסטים טוענת כי הצליחו להגיע למערכת תוכנה בה שלטונות איראן לכאורה משתמשים לעקוב אחר אזרחי המדינה (לרבות כלי זיהוי פנים למעקב מבוסס וידיאו)

13:48 15.09.2023

קטגוריות: ביומטריה

תגים: , , ,

קבוצת ההאקטיביסטים GhostSec טוענת כי הצליחו להגיע למערכת תוכנה בה שלטונות איראן לכאורה משתמשים לעקוב אחר אזרחי המדינה, לרבות כלי זיהוי פנים למעקב מבוסס וידיאו [facial recognition tool for video surveillance]. עפ”י הדיווח, מדובר בכ- 26GB  של נתונים לרבות קוד מקור.

מהדיווח עולה כי אחד מרכיבי התוכנה שהתגלו הוא Behnama, מערכת מעקב מבוססת וידיאו בעלת יכולות זיהוי פנים. המערכת הותקנה במקור בסניפים של Pasargad Bank ולאחר מכן היו בשימוש גם של חברות אחרות. התוכנה יוצרה בידי FANAP, חברה הנמצאת בבעלות של תאגיד ההשקעות והפיננסים Pasargad Financial Group, PFG השולט גם על Pasargad Bank.

קבוצת ההאקטיביסטים אומרת כי Behnama אינו רק כלי אלא “מכשיר רב עוצמה שמי שעושה בו שימוש פעיל הוא ממשלת איראן, רשויות אכיפת החוק במדינה ואנשי צבא ויש בכך התפתחות משמעותית ביכולות המעקב של איראן”.

מערכת אחרת שנחשפה היא BehCard – מערכת זיהוי ביומטרית להדפסת תעודות זהות; מערכת BehYab – מערכת איתור ו- GPS לרכב; BehKhan – מערכת זיהוי לוחות רישוי של רכבים [כשההאקטיביסטים סבורים שהמערכת האחרונה שימשה גם לאיתור נשים שלא עטו את החיג’אב].

* ידיעה קודמת בנושא פורסמה כאן באתר בספטמבר 2022.

דיווח: גוף אבטחה ערבי רוצה להקים מסד נתונים מבוסס טביעות אצבעות ביומטריות

ה- Arab Interior Minister Council, AIMC, גוף שמטרתו להיאבק בפשיעה הפנימית ובענייני ביטחון במדינות המזרח התיכון הערביות (ומרכז התיאום שלו ממוקם בתוניס), רוצה להקים מסד נתונים מבוסס טביעות אצבעות ביומטריות.

בסוף חודש אוגוסט נועדו חברי גוף זה כדי לדון באפשרות זו במסגרת הפעילות של ה- General Secretariat of the Council וכן לקבוע אסדרה ולזהות מדינויות שימוש.

לדברי העיתון The Gulf Times, בין המשתתפים בכינוס היה שר הפנים של קאטאר וכן נציגים מה- Administration of Criminal Evidence and Information/General Department of Criminal Investigation.

בשנים האחרונות, מדינות ערביות הרחיבו את היכולות הביומטריות שלהן דבר שגרם לארגוני זכויות אדם להביע דאגה מכך ובמיוחד מהאפשרות של שימוש במידע ביומטרי לדיכוי פעילות זכויות אדם במזה”ת.

אתר החדשות הגרמני הבינלאומי Deutsche Welle הקדיש לאחרונה כתבה לנושא זה. באותה הכתבה צויין מקרה חדש יחסי בו Khalaf al-Romaithi, דיסידנט אמירתי עוכב במהלך טיסה מתורכיה לירדן לאחר בדיקת זיהוי קשתית העין [iris scan].

לדברי ארגון Freedom House, מדינות רבות ובהן איראן, קאטאר, כוויית, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות אוספות מידע ביומטרי כחלק מהליך רישום אזרחים או רישום לקראת בחירות.