דיווח: השלטונות באיראן משתמשים בטכנולוגיית זיהוי פנים כדי לעצור מפגינות לגבי נושא החיג’אב וכן לעצור מפגינים וחולקים על המשטר [לאחר הריגת Mahsa Amini]

13:11 30.09.2022

קטגוריות: ביומטריה

תגים: , , ,

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי השלטונות באיראן [ובמיוחד, משטרת הצניעות של משמרות המהפיכה] משתמשים בטכנולוגיית זיהוי פנים כדי לעצור מפגינות לגבי נושא החיג’אב וכן לעצור מפגינים וחולקים על המשטר [לאחר הריגת Mahsa Amini].

לדברי Thomson Reuters Foundation, מאות נשים נעצרות מידי  יום בשל הפרת ההוראות לגבי אופן חבישת החיג’אב כשהרשויות נעזרות לשם כך בטכנולוגיית זיהוי פנים.

לפי הידיעה של רויטרס, הרשויות באיראן הודיע מוקדם יותר החודש כי בכוונת להשתמש בטכנולוגיית זיהוי פנים במקומות ציבוריים כדי לאתר נשים שאינן מצייתות לחוק החיג’אב החדש, שנחתם באמצע חודש אוגוסט ומחייב את הנשים לכסות את כל שערן בפומבי.

אחת המרואיינות (שלא פורסם שמה בידיעה) אמרה כי טהראן כולה מרושתת במצלמות וכאשר הרשויות תופסות מישהי, היא מקבלת הודעת טקסט מהמשטרה בנושא.

פעילי זכויות אדם במדינה מזהירים כי השימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים עלול להוביל להפרות נוספות של זכויות האדם.

יצויין כי ב- 2015 הנהיגה איראן תעודות זהות ביומטריות המאחסנות האוגרות נתונים אישיים לרבות סריקות קשתית עין, טביעות אצבעות ותמונות פנים.