דו”ח פלסטיני רשמית: בין עדיפויות רפורמות כלכליות – הענקת תדרי דור שלישי ע”י ישראל לפלסטינים

Unlocking Statehood – The Government of Palestine’s Report to the Ad Hoc Liaison Committee, הוא דו”ח של הרשות הפלסטינית שהוגש לקראת מפגש המדינות התורמות לרשות אשר יתקיים ביום רביעי, 25 בספטמבר 2013 בניו יורק.

בין היתר מפרט הדו”ח את עדיפויות הרפורמות הכלכליות הדחופות ביותר מבחינת הפלסטינים כשאחד התחומים הוא הענקת תדרי דור שלישי [3G] ע”י ישראל לפלסטינים.

הדו”ח קובע כי מגזר התקשורת הפלסטיני יכול לקדם צמיחה כלכלית רק כאשר לא יפריעו לו לספק טכנולוגיית דור שלישי מודרנית לטלפונים חכמים (סמרטפונים). “ישראל חייבת לשחרר ציוד טכני המחוזק בנמלים ישראלים זה יותר משנה ולספק תדרי דור שלישי לחברות הפלסטיניות”, נאמר בדו”ח.

הדו”ח הפלסטיני הרשמי אומר כי “אחד מהמכשולים השרירותיים הרבים באמצעותם ממשלת ישראל מנסה לתרגם את הכיבוש לכסף הוא מגזר התקשורת. במשך שנים ממשלת ישראל מסרבת להעניק לחברות הפלסטיניות את תדרי הדור השלישי הנחוצים לאפשר תקשורת ניידת מודרנית וזאת באומרם, כמו תמיד, כי מדובר ב”סיבות ביטחוניות”. למעשה, הלקוחות הפלסטינים נדחפים להיות מנויים של חברות הסלולר הישראליות עבור אותם השירותים בדיוק שנמנע מחברות הסלולר הפלסטיניות לספק בטענה כביכול של דאגות ביטחוניות”.

מוקדם יותר החודש פירסמתי ידיעה על דו”ח של האו”ם בנושא.