האו”ם: זליגת הכנסות שנתית של 300 מיליון דולר בשל השליטה הישראלית על הפלסטינים; “מגזר התקשורת – דוגמה נוספת להשפעת הכיבוש על הפיתוח הפלסטיני”

Report on Assistance to the Palestinian People , דו”ח של ארגון United Nations Conference on Trade and Development, UNCTAD שפורסם ב- 3 בספטמבר 2013, מצביע על כך שעל-פי הערכות ראשוניות הפלסטינים מפסידים כ- 300 מיליון דולר מידי שנה בשל זליגת הכנסות ציבוריות לישראל.

מדובר בכספים הכוללים מכסים, מס רכישה ומס ערך מוסף אשר לדברי עורכי הדו”ח אינם מועברים לרשות הפלסטינית ע”י ישראל.

יצוין כי זה דו”ח שנתי המועבר לעיון ה- United Nations’ Trade and Development Board. כמידי שנה מקיים מפגש שנתי בן שבועיים בנושא. לקראת סוף השנה יפורסם הדו”ח המלא בנושא.

בין היתר מתייחס הפרסום הנוכחי לתחום הטלקום ואומר כי “מגזר התקשורת הוא דוגמה נוספת להשפעת הכיבוש על הפיתוח הפלסטיני. מפעילי הסלולר הפלסטינים אינם מורשים להקים אנטנות שידור סלולריות בתחום C ולפיכך הם נאלצים להשתמש בשירותי חברות ישראליות. הדבר מגדיל את הוצאותיהן ומערער את התחרותיות של הספקים הפלסטינים. כתוצאה מכך חברות פלסטיניות מפסידות יותר מ- 30% מבסיס לקוחותיהן… היעדר סמכות שיפוט בתחום C משמעותו גם שהרשות הפלסטינית אינה יכולה להגן או לתקן תשתיות תקשורת. גניבות ו- ואנדליזם עולים למפעילי הסלולר הפלסטינים יותר מ- 1.2 מיליון דולר בשנה, נוסף לנזקים לחברת התקשורת הקווית הפלסטינית של כ- 6 מיליון דולר בשנה. הסטה כפוייה זו לספקים הישראלים משפיעה על מרבית ההיבטים של החיים הכלכליים הפלסטינים ואינה מוגבלת רק למגזר התקשורת”.