גרטנר: שוק תוכנות ניהול קשרי לקוחות (CRM) גדל ב- 12.5% בשנת 2012

Market Share Analysis: Customer Relationship Management Software, Worldwide, 2012, דו”ח של חברת המחקר Gartner שפורסם ב- 29 באפריל 2013, אומר כי שוק תוכנות ניהול קשרי לקוחות (CRM) גדל בשיעור של 12.5%: מהיקף של 16 מיליארד דולר בשנת 2011 להיקף של 18 מיליארד דולר ב- 2012.

לדברי גרטנר התחרות בין השחקנים בשוק החריפה בשנה שעברה. גידול השוק ב- 2012 היה פי שלושה מהגידול בשוק התוכנות הארגוניות בכללותו.

ביקוש משמעותי מאוד נרשם לתחום התוכנה כ- שירות [for software as a service, SaaS] שמשך כ- 40% מכלל הכנסות שוק תוכנות ה- CRM בשנה הקודמת.

כחמישים אחוזים מכלל הכנסות השוק הופנו אל חמישה היצרנים הגדולים ביותר.

מובילת השוק בשנת 2012 הייתה Salesforce.com שהדיחה מהמקום הראשון את חברת SAP והיא בעלת נתח שוק של 14% מההכנסות. החברה רשמה שיעור גידול של 26% בהכנסותיה בהשוואה בין 2012 ל- 2011.

במקום השני ממוקמת חברת SAP, עם נתח של 12.9% וגידול שנתי של 0.1% בלבד. סאפ נותרה, עם זאת, היצרן הגדול ביותר במונחי הכנסות במערב אירופה ובמזרחה.

שלישית נמצאת חברת Oracle עם נתח שוק של 11.1% וגידול שנתי של 7.8%.

רביעית ממוקמת חברת Microsoft עם נתח שוק של 6.3% וגידול שנתי של 36%.

את החמישייה המובילה סוגרת חברת IBM עם נתח של 3.6% ושיעור גידול של 39.4% בהכנסותיה בהשוואה בין 2012 ל- 2011.