גרטנר: טכנולוגיית Advanced Analytics הופכת לגורם עיקרי בשוק האנליטיקה

Magic Quadrant for Advanced Analytics Platforms, דו”ח של חברת המחקר Gartner  שפורסם ב- 19 בפברואר 2015 אומר כי היקפו של שוק ה- Advanced Analytics  — הקיים זה יותר מעשרים שנה — מגיע כיום ליותר מ- 1 מיליארד דולר.

בהסתמך על דו”ח אחר שלה (Forecast: Enterprise Software Markets, Worldwide, 2011-2018, 4Q14 Update) מעריכה חברת המחקר Gartner כי הדבר קורה במגוון תעשיות (ובראשן השירותים הפיננסיים, הקמעונאות והמסחר האלקטרוני, והתקשורת) ובאיזורים גיאוגרפיים שונים (כשהשווקים הגדולים ביותר הם בצפון אמריקה ובאירופה אם כי אסיה/פאסיפיק גדל בקצה מהיר).

גרטנר מגדירה Advanced Analytics  כאנליטיקה של סוגי נתונים שונים תוך שימוש בשיטות כמותיות מתוחכמות שונות (דוגמת סטטיסטיקה, כריית נתונים descriptive/predictive data mining, הדמייה [סימולציה] ואופטימיזציה) כדי ליצור תובנות אשר סביר שגישות מסורתיות לתובנה עסקית – דוגמת שאילתות ודיווחים [query/reporting] לא יגלו.

בין החברות בקטגוריית Leaders נכללות: חברת SAS, חברת IBM.

בין החברות בקטגוריית Challengers נכללות: חברת Dell, חברת SAP.

בין החברות בקטגוריית Visionaries נכללות: חברת Microsoft.

בין החברות בקטגוריית Niche Players נכללות: חברת Tibco Software.