בשם האג’נדה: אל תיתנו לעובדות לבלבל אתכם (חלק 2#)

לפני יותר משבוע פירסם אבי וייס עורך האתר “טלקום ניוז” (Telecom News) מספר פטורים ממכרזים. הוא עשה זאת לאחר שלושה חודשים בהם לא פירסם כלל פטורים למרות שתקופה ארוכה הוא מנהל מעין קמפיין נגד נושא הפטורים ממכרזים בקרב משרדי הממשלה ויחידות הסמך.

אני מבקש להביא לתשומת ליבכם את הפרטים הבאים:

+ מידע על פטור ממכרז להתקשרות של משרד ראש הממשלה/ארכיון המדינה עם חברת מיקרוסופט ישראל פורסם באתר “טלקום ניוז” בתאריך 23.11.2014 בשעה 19:08. מידע על אותו פטור ממכרז פורסם כאן ב”ריד איט נאו” באותו היום כבר בשעה 08:28.

+ מידע על פטור ממכרז להתקשרות של משרד הפנים/הרשות לניהול המאגר הביומטרי עם שני יועצי מז”פ פורסם באתר “טלקום ניוז” בתאריך 26.11.2014 בשעה 21:24. מידע על אותו פטור ממכרז פורסם כאן ב”ריד איט נאו” יום קודם לכן, 25.11.2014, בשעה 10:44. כחלק מהקמפיין שמנהל אותו אתר נגד המאגר הביומטרי הוא פירסם גם כתבה ב- 30.11.2014 שבין היתר התייחסה שוב לפטור הזה ממכרז תוך שהוא מציין שמדובר ב”סיפורים טריים”.

+ לגבי הפטור ממכרז הקודם שפורסם ב”טלקום ניוז” לפני שלושה חודשים (ושהזכרתי בפיסקה הראשונה כאן): מידע על פטור ממכרז שניתן למשרד התחבורה בהתקשרות עם חברת או. אר. טי. טק מערכות פורסם באתר “טלקום ניוז” בתאריך 20.8.2014 בשעה 16:58. מידע על אותו פטור ממכרז פורסם כאן ב”ריד איט נאו” יום קודם לכן,  19.8.2014, בשעה 17:30.

חיפוש קפדני בגוגל יוכיח את כל המועדים שהובאו לעיל ואת העובדה הפשוטה: כל הפטורים הללו פורסמו אצלי לפני שפורסמו אצלו. לדעתי הוא יודע זאת היטב למרות הטענות כאילו הוא הראשון לפרסמן.

Read IT Now כ”מקור השראה” ל- Telecom News

באופן “מקרי לחלוטין” ובהסתברות סטטיסטית מדהימה, במשך פרק זמן ניכר, ידיעות המופיעות אצלי ב- Read IT Now מוצאות עצמן כמהוות “מקור השראה” (אם לומר זאת בעדינות ובתקינות פוליטית) לידיעות המתפרסמות לאחר מכן [מספר שעות עד מספר ימים לאחר מכן] ב”טלקום ניוז”. מדובר בעיקר על פטורים ממכרז, במידה מסויימת על מכרזים ובמספר מקרים בודדים – לגבי ידיעות חדשותיות. אני שמח ש”ריד איט נאו” משמש ‘מקור השראה’ ל”טלקום ניוז”: מדובר בתקופה ארוכה בה מרבית הפטורים מהמכרזים אשר מתפרסמים אצלי באתר ‘מגיעים בדרך מסתורית’ לפרסום ב”טלקום ניוז”.

הדבר, אני מבקש להדגיש, נעשה בצורה שיטתית ומתמשכת לאורך זמן. תקופה ארוכה שאני מתעד לעצמי את כל המקרים הללו של “נדידה/זליגה/דלף” שלמידע מהאתר שלי לאתר שלו. אלא שלא ניתן להבליג עוד כיוון שכאמור לאחר הפסקה הוא שב לסורו וממשיך “לשאוב השראה” מהאתר שלי.

יצויין כי בעבר נהגו באתר TheCom (שהוקם במקור ע”י העיתונאי גד פרץ, לאחר מכן אבי וייס היה אחד משני עורכיו ונרכש בהמשך  ע”י קבוצת “אנשים ומחשבים”) לתת קישור לידיעות שהופיעו אצלי ב”ריד איט נאו” אלא שעכשיו כנראה כבר לא צריך לתת עוד קרדיט ל”ריד איט נאו” (למרות שלאמצעי תקשורת אחרים אבי וייס כן ממשיך לתת קרדיט כשהוא משתמש במידע המתפרסם קודם לכן אצלם) [הערה: יש ברשותי מספר קישורים לידיעות שבשעתו כללו קישורי קרדיט ל”ריד איט נאו” אלא שבשל החלפת בעלויות על אתר “דה קום”, הקישורים הללו כבר אינם ישימים, אף לא בעזרת גוגל].

אין לי בעייה כשעושים follow-up על דברים שנכתבים אצלי – הדבר מקובל ולגיטימי. מה שמרגיז אותי הוא א. תופעת ה”קבלת ההשראה” והשימוש במידע שהתפרסם אצלי קודם לכן נעשית על-ידו בצורה שיטתית ולאורך זמן ו- ב. לאחר שמשתמשים במידע המופיע אצלי ו”מקשטים” אותו בהגיגים שונים [ולעיתים כאלה שאינם עומדים במבחן המציאות] – מצמידים אליו את התארים “בלעדי” ו”ראשונים לדווח“, כלומר – לוקחים את כל הקרדיט על הפרסום.

אבי וייס קורא את “ריד איט נאו”

איני יודע מי מרבית הקוראים של אתר זה. עם זאת, ברור לי כי אבי וייס קורא אתר זה בקביעות (כמו שאני קורא באדיקות כל מה שמתפרסם אצלו). לכן אני קובע חד-משמעית שאין כל מקריות ב”זליגת מידע” מהאתר שלי אל האתר שלו.

בימים האחרונים אני מקבל תזכורות להיות חבר שלו ב- LinkedIn. בנוסף, במשך שנה וחצי הוא כלל אותי ברשימת התפוצה שלו – מבלי שאי-פעם ביקשתי ממנו לעשות זאת – ושלח שישה מיילים אלי המפנים אותי אל ידיעות סנסציוניות באתר שלו. לא הייתה אפשרות במיילים למחוק את שמי מרשימת התפוצה. פעמיים ביקשתי במיילים חוזרים מאבי וייס להפסיק עם ההטרדות הללו ולהסיר את שמי מרשימת התפוצה – אך לשווא. הדבר המשיך. לפיכך פניתי בנושא אל חברת נטוויז’ן שם שנינו מנויים. הנושא נבדק ע”י החברה וב- 18 בפברואר 2014 הודיעו ממחלקת Abuse – צוות אבטחת מידע למחלקת שירות לקוחות עסקיים ב- 013 נטוויז’ן סלקום כי “אנא עדכנו את הלקוח שלנו שהועברה בקשה להסרת כתובות המייל שלו מהמאגר של הלקוח שלנו”.

אבי וייס, באתר שלו במדור “מי אנחנו” כותב: “זה המקום להתעדכן ולהיות מצויד בידע, שלא תמצאו בשום מקום אחר” [ההדגשה – במקור. א.ל.]. וכדאי לזכור זאת כשקוראים את המשפט הבא שמופיע אצלו בין יעדי ומטרות האתר: “להביא מידע אמין ועדכני … כמובן תוך כיבוד כל כללי האתיקה העיתונאיים”. ואכן מגיע לו הקרדיט המלא על פירסום מידע שאינו מופיע באתרים אחרים אך בה בעת גם גינוי על אותה ‘זליגת מידע’ מהאתר שלי.

מעתה: שינוי מדיניות

מדיניות ההבלגה מסתיימת. מעתה בכל פעם בה שוב ישתמש עורך “טלקום ניוז” במידע המתפרסם קודם לכן באתר זה (ובמיוחד באותם מקרים בהם יכתיר את ידיעותיו אלה בכותרות בומבסטיות – “חשיפה”, “בלעדי” ו”ראשונים לדווח”) אדווח לכם על כך כאן באתר והדבר יתועד מן הסתם בארכיון גוגל.

הערה: “בשם האג’נדה: אל תיתנו לעובדות לבלבל אתכם (חלק 1#)” פורסם ב- 11 במאי 2014 כאן באתר.