בקשה לפטור ממכרז: משרד האוצר/יועץ SAP

הגוף המפרסם: משרד האוצר/החשב הכללי ומרכב”ה

תקנה: 3 (29)

שם הספק: גיל משה

נושא ההתקשרות: מטה החשב הכללי ומרכב”ה מעוניינים בהתקשרות לקבלת שירותיו של יועץ SAP. נדרש יועץ בעל ניסיון של לפחות 10 שנים במודול הפיננסי, ולפחות 5 שנים במודול ספרי העזר CFM ו- CML עם הכרות מעמיקה של הפתרונות בתחום זה במערכת מרכבה; נדרש סיווג בטחוני גבוה ובהתאם להנחיות אגף הביטחון במשרד האוצר; נדרשת הכרות עם מודול GRC של SAP.

היועץ ישמש כיועץ לפרוייקט מרכב”ה ובמסגרת פרוייקטים אינטגרטיביים מורכבים ומתמשכים לטובת מטה החשב הכללי אשר משמשים את החשב הכללי בפרט ואת כל משרדי הממשלה רוחבית.

מדובר בפרוייקטים מורכבים במסגרת מטה החשב הכללי ועבור המשרדים השונים. בפרוייקטים אלה יש צורך בשירותי יועץ בעל ידע וניסיון מעמיק בתחום המקצועי והטכני של ניהול “ספרי עזר” (מודולים ייחודיים) הדורשים פיתוחים והתאמות לשינויים במוצרים הפיננסיים השונים והמציאות המתחדשת במודולים: ניהול החוב הלאומי; צד הנכסים – הלוואות, פיקדונות; מערכות איחוד הדו”חות הכספיים (152 חברות) ועריכתם, הרישום החשבונאי לטובת ביצוע הדו”ח הכספי של הממשלה; מודול לניהול הסיכונים בממשלה – שלב נוסף יישומי של הטמעת מערכת לביצוע ומעקב תוכניות ההפחתה של הסיכונים של משרדי הממשלה, לרבות ניהול ההרשאות לאחר שבוצעו ומבוצעים באופן שוטף סקרי סיכונים במשרדי הממשלה על ידי יועצים חיצוניים.

נימוקים כי הספק הוא ספק יחיד: גיל משה הוא בעל ניסיון של מעל 10 שנים במערכת מרכב”ה וכן הכשרה מיקצועית ועדכנית מתאימה עם היכרות רבת שנים של פרוייקטי מחשוב של הממשלה ובעיקר במודול ספרי העזר CFM ו- CML, הכולל הכרות מעמיקה של הפתרונות בתחום זה במערכת מרכב”ה. בנוסף, היועץ הוא בעל סיווג בטחוני גבוה מאוד, ופועל בפרוייקטי מחשוב ביטחונים בארגוני הביטחון המסווגים ביותר.

האמצעים שבהם נערכו בדיקות לאיתור ספקים נוספים והכנת חוות דעת: בוצעו בעבר הליכים תחרותיים במסגרת מכרז מרכזי מממ-1-2009 להספקת שירותי מחשוב למשרדי הממשלה על-מנת לנסות לאתר גורמים נוספים שיענו על הפרמטרים בתחום ה- SAP. המענה לתיחורים אלה התקבל מגורמים בודדים בלבד, אשר מבדיקת הצעותיהם עולה שאינם בעלי ניסיון בהיקפים גדולים כנדרש. כיוון שנדרש מרכיב משולב של ידע וניסיון בתחום ה-SAP וכן ידע וניסיון בתחום הממשלתי, נראה כי מרכב”ה היא הגוף הבלעדי בו עבדו/עובדים אנשים המשלבים דרישות אלה. ככל הידוע לגורמים המקצועיים באגף החשב הכללי וביחידת מרכב”ה, היועץ גיל משה הוא היחיד העונה לדרישות אלה.

התחלת ההתקשרות: 15 בדצמבר 2012; סיום ההתקשרות: 15 בדצמבר 2013

החלטה: טרום החלטת הועדה

הערות: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד