בעקבות עליות מחירי התקשורת בלבנון אוכלוסייה מוחלשת מתקשה ביצירת קשר עם מרכזי סיוע באמצעות הטלפון

18:08 26.08.2022

קטגוריות: המזרח התיכון טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

עפ”י מחקר חדש שהתפרסם בביירות בירת לבנון, עליית מחירי התקשורת במדינת הארזים גרמה לכך שאוכלוסיות מוחלשות ואנשים פגיעים מתקשים ביצירת קשר עם מרכזי סיוע באמצעות הטלפון ואינם מקבלים סיוע שהם זקוקים לו. כך לדברי ארגון הסיוע הבינלאומי שאינו ממשלתי Mercy Corps המתבסס על ממצאי מחקר שערך Lebanon Crisis Analytics Team, LCAT.

עלויות הטלפוניה הסלולרית במדינה, המופעלת בידי החברות Alfa ו- touch, גדלו בפי יותר מחמישה (במונחי הלירה הלבנונית) מאז פירסם משרד התקשורת הלבנוני את התעריפים החדשים. מחירי הטלפוניה הנייחת, המופעלת בידי חברת Ogero, יותר מהכפילו עצמם בתקופה זו. העלאת תעריפי התקשורת מדינה הייתה שנוייה במחלוקת בתקופה בה המצב הכלכלי בכללותו גרוע מאוד [המטבע הלאומי איבד יותר מ- 95% מערכו מאז תחילת המשבר]. שר התקשורת היוצא Johnny Corm הצדיק אותה כנחוצה למנוע התמודדות המגזר כולו.

בלבנון, מרבית קווי החירום [hotlines] הפועלים בתחום ההומניטרי ובמגזר החברתי ניתנים תמורת תשלום ובמהלך שלוש השנים האחרונות שירותים אלה שקעו למשבר כלכלי ופיננסי חמורים, לפי הדיווחים. מדובר בקווים באמצעותם גם ניתן לדווח על ניצול-לרעה, על אלימות מבוססת-מיגדר [Gender-Based Violence, GBV], על שחיתויות ועל הונאות.

לדברי הארגון, בחודש יולי לבדו נרשמה ירידה בשיעור של 70%(-) במספר השיחות את הקו החם שלו, כולל שיחות באמצעות ווטסאפ, וזאת בהשוואה לחודשים הקודמים. המחקר של LCAT אומר כי מחקר מקביל של Danish Refugee Council הגיע לממצאים דומים.

לפני כשבוע הודיע הצלב האדום הלבנוני באמצעות טוויטר כי קו הסיוע הטלפוני החינמי שלו שובש בשל “בעיות טכניות’ בהן נתקלה חברת הטלפוניה הנייחת במדינה אוגרו.

* ידיעות קודמות בנושא זה התפרסמו כאן ו- כאן באתר.