בפרלמנט הלבנוני מזהירים מפני השבתה צפוייה בשירותי הטלקום/אינטרנט במדינה בתוך זמן קצר בשל המחסור בדלק

הוועדה הפרלמנטרית לענניני מדיה ותקשורת בלבנון פירסמה קריאה דחופה והתרעה (5.10.2021) בדבר השבתה צפוייה בשירותי הטלקום/אינטרנט במדינה בתוך זמן קצר בשל המחסור בדלק.  כך דווח באתר Arab News.

לפי הודעת הוועדה, כמות הדלקים המצוייה כיום בידי חברות הסלולר Touch ו- Alfa וחברת הטלקום (קווי טלפוניה ואינטרנט נייחים) Ogero (שלושתן, בבעלות המדינה) תספיק רק למספר מועט של ימים שאחרת שירותי הטלקום יושבתו לחלוטין”.

יצויין כי במהלך החודשים האחרונים הושעו לסירוגין  שירותי הטלפון והאינטרנט במדינה במספר איזורים מסיבה זו.

חברות הטלפוניה בלבנון מצטרפות בכך לשורה ארוכה של תעשיות ומוסדות הנתונים בסיכון בשל משבר פיננסי וכלכלי מתמשך. מה שמחמיר את הבעייה הוא שעתה חברות הטלפון נאלצות לשלם עבור הדלקים בדולרים וידועה בעיית המחסור במט”ח במדינה כעת והעובדה שחברות לבנוניות אינן מורשות לרכוש בדולרים בשוק המקומי.

חבר הפרלמנט הלבנוני Hussein Hajj Hassan המשמש כיו”ר הוועדה אמר כי “הדילמה אינה רק לגבי חוסר היכולת להבטיח אספקת דלקים אלא גם חוסר היכולת לרכוש חלקי חילוף שמחיריהם הרקיעו שחקים. בנוסף, אנו ניצבים גם בפני גניבות המכוונות לרשות הטלקום בלבנון, כאשר חלקי חילוף נגנבים כמו גם עמודי תקשורת שלאחר מכן נמכרים באופן מקוון.

הוועדה הפרלמנטרית הסכימה להעמיד אשראי נוסף לטובת חברת אוגרו עד סוף שנת 2021 לטובת רכישת דלקים וחלקי חילוף. הוועדה הביעה תקוותה כי ממשלת לבנון תגיע ל”מכניזם ברור בין משרד התקשורת, שלוש חברות התקשורת ומתקני הדלק במדינה לאספקת כל הכמות הנחוצה לחברות הטלקום ובתשלום במטבע מקומי.

שר התקשורת הלבנוני Johnny Korm היה אמור להעלות את הנושא לדיון בקבינט ביום רביעי (7.10.2021).