בכנסת: מה קורה כששר תקשורת (לשעבר) נפגש עם יועמ”שית המשרד (לשעבר)

השבוע (אולי כבר ביום שני, 7.2.2022) צפוייה עו”ד דנה נויפלד, כיום היועצת המשפטית של משרד הבריאות, להעיד ב’משפט נתניהו’ [ת”פ 67104-01-20, מדינת ישראל נגד נתניהו ואח’].

אין ספק שהשבוע הזה יהיה אינטנסיבי מאוד לאבי וייס עורך האתר Telecom News שיתארח ב”אולפן הפתוח” (המשודר בזום מהסלון/חדר העבודה…), זה או אחר [או אולי בכמה שידורים]. הוא יפרשן במשך שעות את דבריה של מי שהייתה היועצת המשפטית של משרד התקשורת [כל זה, כמובן, יהיה הקדימון לקראת עדותו של שלמה פילבר שהיה מנכ”ל משהת”ק].

עו”ד נויפלד היא אחד מהיעדים ‘המועדפים’ על אבי וייס בכתיבתו מזה שנים. דומה כי עצם איזכור שמה באוזניו הוא כמו נפנוף בבד אדום מול עיניו הזועמות של השור.

למי ששכח ולמי שלא קרא בשעתו, אני מצע לקרוא את מה שפירסמתי כאן באתר ב- 8.8.2021  ובמיוחד את הקטע שם לגבי “מיזוגניה מצידו של אבי וייס הפָּאשֵׁנִיסְטָה [לכאורה וכביכול]”.

לפני שמומחה הטלקום (עם היד הפצועה, עדיין מתאושש מהפציעה בזכות התפילות של קוראיו; ייתכן בהחלט כי מה שעזר להחלמה הכמעט-שלמה, בנוסף לטיפול המסור של הרופאים, הוא כנראה החשיפה ב’כלכליסט’ של תומר גנון לגבי השימוש בתוכנת פגסוס של חברת NSO הישראלית) וחבר מרעיו יפצחו בדברי הפרשנות המלומדים שלהם על העדה ומעשיה לאורך השנים, מוגש בזאת מְתַאֲבֵן קטן.

= = = = = = = = = = =

ב- 13 בדצמבר 2021 קיימה וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בראשות ח”כ גלעד קריב דיון בנושא: “הצעת חוק סמכויות להתמודדות עם נגיף קורונה החדש (תיקון מס’ 11)(הארכת תוקף והוראות נוספות), התשפ”ב – 2021”.

אם איני טועה הייתה זו הופעתה הראשונה של עו”ד דנה נויפלד כיועצת המשפטית של משרד הבריאות לאחר שבתפקידה הקודם שימשה כיועצת המשפטית של משרד התקשורת.

להלן דברים שנאמרו בדיון וועדת החוקה בהקשר זה [הדברים מבוססים על שידור הישיבה בפורטל הוועדה]:

ח”כ איתן גינזבורג [ששימש לתקופה קצרה כמ”מ שר התקשורת (3.5.2021-13.6.2021)]: “ונאחל הצלחה לאנשי משרד הבריאות. יש להם כאן יועצת משפטית חדשה, פעילה, אקטיבית, עם הרבה מאוד אנרגיות ואני בטוח שהיא תהיה עם נפש חפצה וראש פתוח כדי לשפר את החוק”.

ח”כ גלעד קריב (יו”ר הוועדה) לעו”ד נויפלד: “זו בעצם מסיבה בשבילך, כל ה….”.

ח”כ איתן גינזבורג: “צריך להגיד שיש היכרות מוקדמת?”

עו”ד דנה נויפלד: —

ח”כ גלעד קריב (לעו”ד דנה נויפלד): “מה אמרת?”

עו”ד דנה נויפלד: “אמרתי: תודה לשר התקשורת לשעבר”

ח”כ גינזבורג מסביר לאחד מחברי הכנסת שמדובר ביועמ”שית לשעבר של משרד התקשורת שעברה למשרד הבריאות.

ח”כ גלעד קריב: “היא פשוט חיפשה משרד פחות אינטנסיבי, שיהיה קצת רגוע…”

ח”כ אורי מקלב: היא לא רצתה להיות שותפה לתקנות ששר התקשורת רוצה היום להגביל אנשים לחברה מסויימת ולא לאפשר להם לבחור את אורח חייהם”.

ח”כ גלעד קריב: “[…] אין ספק שלאפשר לכל אזרח שהוא מנייד את מספריו זו התערבות בחופש הבחירה…”.

= = = = = = = = = = = = = = = = =

מיצי מיאו חתולה (1)

ב- 15 באוקטובר 2021 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו: חשיפה: “החתול השחור” בין המנכ”לית ליועצת המשפטית במשרד התקשורת.

באותו האייטם כתב אבי וייס סיפור שלם על העימות לכאורה בין עו”ד דנה נויפלד – ששימשה אז היועצת המשפטית של משרד התקשורת – לבין המנכ”לית של המשרד לירון אבישר בן-חורין. לא אכנס כאן לכל הסיפור שלו הגם שהוא לא סיפק הוכחות לכל הטענות שלו בהקשר זה.

= = = = = = = = = = = = = = = = =

מיצי מיאו חתולה (2)

שר התקשורת יועז הנדל צפוי להשיב החודש בכנסת על שורה של שאילתות הממתינות לו.

שאילתה שהוגשה ב- 30.1.2022 ע”י ח”כ אורי מקלב עוסקת בנושא הוותיק — ‘חתול בשק’: כותרתה של השאילתה הוא “תעריף משלוח ספרים (דברי דפוס) וחתולים לארה”ב באמצעות דואר ישראל“. היא מובאת כאן כלשונה; ‘לא נגעתי’, כמו שאומרים:

“משלוח 5 ק”ג ספרים עולה 190 ₪. אותה חבילה ב”שק” עולה 72 ₪. משלוח 20 ק”ג ספרים עולה 975 ₪ לעומת 352 ₪ ב”שק”. ניתן לשלוח “שק” רק במודיעין.

“רצוני לשאול: מדוע חבילה-רגילה יקרה פי-3 מ”שק” (כשלא מדובר בחתול)? מדוע המשרד לא מחייב את הדואר בהתאם-לתקנות, לשלוח בתעריף “שק” מכל הסניפים? מדוע אין תעריף למשלוח חתול-בשק?”

= = = = = = = = = = = = = = = = =

נמשכת ההיסטריה של מומחה הטלקום אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ לגבי Read IT Now

בקרוב אני מקווה לפרסם בנפרד אייטם במסגרתו אתייחס למה שאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ כתב עליי ועל אתר זה, Read IT Now, בפברואר לפני שנה.

הפעם, ברצוני לאזכר דבר נוסף שאבי וייס כתב עליי ועל אתר זה באותו אייטם שלו מה- 15.10.2021: “שאלה, שנשארה פתוחה: למה בכתבה בדה-מרקר (כתבה שמוחזרה בתוספת פרשנות רחבה בעיתון ההזוי והשולי ביותר ללא כל קוראים Read It Now) – הוצג “מצג מפרגן ושקרי” לעו”ד דנה נויפלד, לצד העובדה הנטענת והמופרכת, שעו״ד דנה נויפלד סיימה את תפקידה במשרד התקשורת (ולא שהיא הועזבה ממנו) וסקרו את כל הישגיה המדומים בכהונתה במשרד התקשורת (ברור כשמש שהיא עצמה מסרה את המידע הזה לכתבים של דה-מרקר?) והתשובה לשאלה הזו היא כנראה: “וטו”, שהטילו השר ו/או המנכ”לית על שובה לתפקיד היועמ”ש במשרד התקשורת, אחרי תקופת ההשאלה שלה למשרד הבריאות. נעדכן את קוראינו בהתפתחות זו, כשהדברים יבוררו עד תומם, כי עד כה הסתירו אותם היטב מהציבור, בתקווה שלא אגלה אותם”.

כן, בשנים האחרונות המלה ‘הזוי’ (על הטיותיה השונות) הפכה לאחת המילים החביבות ביותר על אבי וייס לצד המילה “נוקב”. לא אגיב כאן על הדברים הללו לגבי Read IT Now [“העיתון ההזוי והשולי ביותר ללא כל קוראים“, כלשונו של אבי וייס]. אני דווקא מכיר אדם אחד שקורא באדיקות את המתפרסם כאן באתר ההזוי והשולי ביותר הזה בכל שנות פעילותו – קוראים לו אבי וייס והוא עורך של ‘טלקום ניוז’….

אומר רק שאיני מכיר אישית את עו”ד נויפלד ומעולם לא היה לי קשר טלפוני/מייל איתה במהלך תקופת עבודתה במשרד התקשורת. ראיתי אותה רק פעם אחת בימי חיי, במהלך דיון משפטי בביהמ”ש המחוזי בתל אביב לגבי משרד התקשורת וגם אז לא דיברתי איתה אלא עם מישהו אחר מהמשרד בהקשר לאותו ההליך. כך שאינו יכול לטעון שמה שכתבתי עליה בעבר, מקורו בהיכרות אישית.

הפעם אסתפק בכך שאציין כי לדעתי באותו אייטם באמצע אוקטובר אשתקד, אבי וייס לא פירסם כל הוכחה/אינדיקציה לכל התאוריה שלו שעו”ד נויפלד הועזבה/הושאלה למשרד הבריאות. כל אחד יכול לטעון מה שהוא רוצה בלי הוכחות. אכן עיתונות לתפארה.

ואגב, תודה רבה שנתת קישור לאתר שלי. בזכות הקישור “קוששתי” עוד כמה קוראים חדשים למה שכינית “העיתון ההזוי והשולי ביותר ללא כל קוראים”…

= = = = = = = = = = = = = = = = =