בזק טוענת ששימוע של משרד התקשורת לא הומצא לה באופן רשמי ולמדה עליו רק מעיון באתר המשרד ב- 3.3.2020 בצהריים; אלא ש- Read IT Now דיווח השימוע כבר יומיים קודם לכן

כפי שדיווחתי ביום שישי (6.3.2020) בבוקר בחלון המבזקים של אתר זה, בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ הודיעה ב- 5 במארס 2020 לבורסה לניירות ערך בתל אביב ולרשות ניירות ערך כי “ביום 3.3.2020 נודע לחברה מעיון באתר האינטרנט של משרד התקשורת על פירסום ‘שימוע – מסמך לרישוי מפעילים חדשים המבקשים לספק שירות תשתית גישה לאינטרנט בפס רחב’ (השימוע לא הומצא באופן פורמלי לחברה).

“בהתאם למסמכי השימוע, לאור העובדה שהליך קבלת רישיון כללי לאספקת שירות תשתית גישה לאינטרנט הינו הליך מורכב, כחלק ממדיניות משרד התקשורת לעודד כניסת טכנולוגיות תקשורת חדשות ולקדם תחרות וכניסת מתחרים חדשים לשוק התקשורת, ועל רקע הפעולות שנוקט המשרד לעידוד פריסת תשתיות אינטרנט בפס רחב, המשרד סבור כי יש מקום להנמיך את חסמי הכניסה ודרישות הסף הפורמליות למפעילים חדשים המבקשים לספק את השירות. בהתאם, מוצע בשימוע מִידרג אסדרתי, כך שמי שמבקש לספק את השירות, יוכל לעשות זאת בשלב ראשון במתכונת של רישיון מיוחד ולא יחויב ברישיון כללי.

“[…]  החברה לומדת את מסמכי השימוע, יחד עם זאת על פני הדברים, החברה סבורה כי בנסיבות מסוימות עקרונות השימוע עלולים להביא לפגיעה אפשרית בעסקי החברה בהיקפים אשר החברה אינה יכולה להעריך בשלב זה”.

ההודעה של בזק לשני הגופים הללו היא מ- 4 במארס 2020 בשעה 09:18 וצויין בהודעה הנלווית כי החברה למדה על כך לראשונה ביום 3.3.2020 “בשעות אחה”צ (לפני השעה 17:00)”.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =

ביום שישי (6.3.2020) בשעה 07:00 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שסווג ‘בלעדי’ וכתורתו: “עוד שימוע תמוה המנסה לייצר מדיניות חדשה בתחום תשתיות האינטרנט”.

בכותרת המשנה אבי וייס מבשר לקוראיו כי “מסיבות, שעוד תיחשפנה, משרד התקשורת מעוניין לשנות את מדיניות הרישיונות של ספקי תשתית אינטרנט, ולהמציא סוג חדש של רישיון, בזמן שיש כבר סוג רישיון כזה בדיוק מזה שנים”. לא ברור מדוע אבי וייס לא פירסם כבר עתה את אותן סיבות לדבריו.

בנוסף, בפיסקה הראשונה של אותו אייטם הוא כותב: “משרד התקשורת, בלי הרבה פרסום, הוציא לפתע יום לפני הבחירות, שימוע מהותי תחת הכותרת ‘מסמך מדיניות לרישוי מפעילים חדשים המבקשים לספק שירות תשתית גישה לאינטרנט בפס רחב’.”

לא ברור לי למה בדיוק התכוון אבי וייס באומרו “בלי הרבה פרסום“: הדברים פורסמו או לא פורסמו ע”י המשרד? האם התכוון וייס שדוברות המשרד עשתה זאת רק ב”קוֹל עֲנוֹת חֲלוּשָׁה”?

באותו אייטם אבי וייס מייחד כמה משפטים לרפי הוידה שהיה בעברו איש משרד התקשורת. זאת מבלי לפרסם גילוי נאות כי לפני שנים הוא ורפי הוידה שיתפו פעולה יחדיו במסגרת פעילותם באיגוד האינטרנט הישראלי [כאן].

= = = = = = = = = = = = = = = = = =

לתשומת לב אנשי המחלקה המשפטית ואנשי התקשורת התאגידית בבזק:

+ ביום ראשון, 1.3.2020, בשעה 15.54, דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה על השימוע החדש של משרד התקשורת (כאן).

+ ביום ראשון, 1.3.2020, בשעה 16:27, פירסמתי אייטם באתר זה שכותרתו: “סופשבוע: ריכוז ידיעות (לתקופה החל מ- 23.2.2020 וכלה ב- 1.3.2020)”.  באותו האייטם דיווחתי: “משרד התקשורת מפרסם (1.3.2020) את “שימוע – מסמך מדיניות לרישוי מפעילים חדשים המבקשים לספק שירות תשתית גישה לאינטרנט בפס רחב”: “המשרד סבור כי יש מקום להנמיך את חסמי הכניסה ודרישות הסף הפורמליות למפעילים חדשים המבקשים לספק את השירות. משכך מוצע בשימוע מִדרג אסדרתי, כך שמי שמבקש לספק את השירות, יוכל לעשות זאת בשלב ראשון במתכונת של רישיון מיוחד ולא יחויב ברישיון כללי. בשימוע מוגדר אופן רישוי השירות למבקשים לספק את השירות שאינם בעלי רישיון כללי נכון למועד פרסום מסמך זה”.

+ ביום שלישי, 3.3.2020, בשעה 06:19 [הרבה לפני שחברת בזק ‘שוטטה’ באתר משרד התקשורת, כדבריה], פירסמתי ידיעה שכותרתה: “הודעות שפירסם לאחרונה משרד התקשורת”. ידיעה זו כללה מידע מידע קצר לגבי אותו שימוע לרבות קישור אליו.

למיטב זכרוני אין זו הפעם הראשונה בה Read IT Now מקדים את החברה בידיעות ודיווחים לגבי פרסומי משרד התקשורת. אבל איני יכול לחייב מישהו לקרוא את Read IT Now  אלא רק להמליץ לו/לה לעשות זאת.

עם כל הצניעות, לא סתם מופיעה המלה  Now בשם האתר Read IT Now: רק בשבוע האחרון, TheMarker ו”גלובס” פירסמו ידיעות המתבססות על מידע שפורסם קודם לכן ב- Read It Now (תוך מתן קרדיט הולם למקור); רק בשבוע האחרון Read IT Now היה האתר הראשון בארץ לדווח על כך שהוצע הסכם פשרה בתביעות נגד חברת Apple על האטה מכוונת של מכשירי אייפון מדגמים ישנים (דבר שדווח ע”י אתרי החדשות בארץ רק למחרת); שבוע קודם לכן Read IT Now היה הראשון לפרסם את דבר דחיית העתירה לגבי יישום אלקטור, יותר משעה לפני שהדבר פורסם ע”י אתרי החדשות המובילים בארץ.

לפחות תבקשו מ”יפעת” לכלול בלקט ובדיווחים המיידיים שאתם מקבלים מהחברה, את הידיעות שלי בהן יש איזכורים של בזק (אם הם לא עושים זאת ממילא…).

= = = = = = = = = = = = = = = = = =

לתשומת לב “צמרת משרד התקשורת” [כפי שאבי וייס אוהב לכנותה] ודוברות המשרד:

כיוון שבשנים האחרונות אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ טוען שאתם “מוציאים” שימועים והחלטות ללא כל פרסום או עם פרסום מועט, המסקנה הבלתי נמנעת היא שעל משרד התקשורת לשקול ברצינות להקים קבוצת נגני כלי נשיפה אשר יתמקמו בכניסה לבית ברחוב גולדה מאיר 13 בראשון לציון.

כך – בכל פעם שאתם “מוציאים” שימוע/החלטה חדשים – הם יפצחו במארש עליז וקולני, דבר שיגרום למומחה הטלקום לדעת כי יש משהו חדש שעליו לבשר לאומה (כמובן תחת הסיווג ‘בלעדי’ או ‘ראשונים לדווח’).

מעניין שאני, עם כל בעיות הראייה והשמיעה שלי, מצליח למצוא בעצמי את מרבית הפרסומים של המשרד. זאת למרות שעד היום לא נרשמתי כלל לרשימת הדיוור של המשרד.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =