באישור החשכ”ל: פטור ממכרז למשרד האוצר/אגף המכס ומע”מ בהתקשרות עם מטאור מערכות טכנולוגיה וארגון בע”מ [היקף כספי: 2.1 מיליון ₪]

הגוף המפרסם: משרד האוצר/אגף המכס ומע”מ

שם הספק: מטאור מערכות טכנולוגיה וארגון בע”מ

מהות ההתקשרות: ליווי פרוייקט הקמת מערכת סחר חוץ “שער עולמי” לניהול הייבוא והייצוא של מדינת ישראל

התחלת ההתקשרות:  24 בדצמבר 2014; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2015

היקף ההתקשרות המבוקש: 2,596,000 ₪ כולל מע”מ

החלטה: אושר ע”י החשכ”ל בהמלצת וועדת הפטור המרכזית

היקף ההתקשרות המאושר: 2,159,000 ₪ כולל מע”מ

הערות: וועדת הפטור המרכזית המליצה לחשכ”ל מיכל עבאדי-בויאנג’ו לאשר את הבקשה בכפוף לכך ש: “שימוש בתקציב השינויים הבלתי מתוכננים יהיה בכפוף לאישור מראש של המנמ”ר וחשב המשרד; על המשרד לפעול בשיתוף הממונה על התקשוב הממשלתי, בשיתוף מנמ”ר המשרד וחשב המשרד בכדי לבחון את התנהלות החברה וחלקה בכשלים שהעלה הבורר. כמו כן, לפעול מול החברה בהתאם למסקנות; על מנמ”ר המשרד לבחון ולהציג לממונה על התקשוב הממשלתי וזאת עד ליום 31.8.2015 תפיסה ומתווה מוסדר לסיום ההתקשרות עם החברה”.

בנימוקי וועדת הפטור המרכזית נאמר כי ב- 5 בנובמבר 2011 נחתם הסכם בין רשות המיסים בישראל לבין חברת מטאור לאחר שנערך מכרז פומבי. במסגרת המכרז על החברה היה להכין איפיון למערכת סחר חוץ חדשה ברשות וכן להכין מכרז לבחירת ספק המערכת וללוות את תהליך בחירת הספק. ההסכם נחתם למחש שנים עם אופציות הארכה שנתיות. במהלך השנים הוארכה והורחבה ההתקשרות מספר פעמים. תום מועד ההתקשרות ביום 31.12.2014.

הרשות ביקשה להרחיב את ההתקשרות לאור מספר אירועים שהתרחשו לאחרונה:

+ בתחילת שנת 2013 השית הבורר המקצועי על הרשות אחריות שנבעה מבקרה לא מספקת על חברת מלם מערכות בע”מ [לאחר מו”מ שנמשך שנתיים נחתם בסוף 2008 הסכם עם חברת מלם להקמת מערכת “שער עולמי” שתחליף את מערכת “סחר חוץ“]. כתוצאה מכך החליטה הרשות להרחיב את תמיכת מטאור בשני יועצים נוספים.

+ הרחבת ליווי הקמת מודול “ייבוא בסיסי” בעקבות הניסיון בפעימה הקודמת וכן כתוצאה מהעיכוב בעלייה לאוויר.

+ מתן מענה לשינויים במתרבים עם התקדמות הפרוייקט.

רז הייפרמן מתאם מטה התקשוב הממשלתי ומנהל חטיבת מערכות ושירותים רוחביים המליץ לאשר את ההתקשרות.

מילכה נשיאל מנהלת תחום בכיר מחשוב ומערכות מידע כתבה בחוות דעתה מ- 24 בדצמבר 2014 כי “מדובר בפרוייקט גדול ומורכב ולכן החלפת חברה בשלב קריטי של הפרוייקט עשוייה לסכן את השלמת העלייה לאוויר בזמן”. עם זאת היא הציגה מספר סייגים שפורטו לעיל.

הערות עורך Read IT Now: ידיעות קודמות לגבי המערכות הללו פורסמו בשנים 2013-2014 באתר זה כאן, כאן ו- כאן.